Waarom beschouwen reviewers van mobiele telefoons de lichtste als het beste?

Dit naar aanleiding van een eerder gestelde vraag van mij:

http://www.goeievraag.nl/vraag/valt-waarschijnlijk-eerder-handen-lichts.126299

Als willekeurig voorbeeld:

http://www.allaboutsymbian.com/features/item/12618_2011_QWERTY_flagships_head_to_.php

De lichtste telefoons vindt men vaak 'het beste', maar ik heb liever een wat zwaardere telefoon, die voelen meestal steviger aan.
(Als het maar niet té zwaar is =)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is net zoals met computers: de meeste mensen gaan voor de snelheid, dus de processor is het belangrijkst.
Maar er zijn ook mensen die kiezen voor een heel stille computer, of een met heel veel opslagruimte.

Zo is het ook met mobieltjes: de meeste mensen vinden blijkbaar, dat hoe kleiner zo'n ding is, hoe leuker, of hoe beter het is. Maar daar hoef jij je niets van aan te trekken.

Jij houdt van een nèt iets zwaarder mobieltje, en daar is niks mis mee. Maak een lijstje met wat je belangrijk vindt. Gewicht, camera, standby tijd, mp3, radio, schermpje, toetsjes etc. En ga dan op zoek op het internet.

Je begint gewoon met het mobieltje dat het beste uit de reviews komt, en is 'ie te licht voor je, dan kies je nummer 2, of 3 of 4. Het aanbod is zo ontzettend groot; je komt vanzelf bij jouw ideale mobiel uit ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al blij met mijn (iets zwaardere) Nokia N8, dus het ging me niet om het kopen hoor :P
Ik vroeg het me gewoon af

Andere antwoorden (1)

Omdat licht meestal samengaat met klein en draagbaar. De meeste mensen vinden het onwenselijk om een groot en zwaar apparaat met zich mee te nemen. Het wordt ervaren als extra onnodige bagage.