Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je bij de iphone een internet abonnement nodig om een navigatie te gebruiken?

Zo ja? dan is het de vraag:
Als je een Extreme GPS ontvanger hebt heb je dan ook nog een internet abonnement nodig?

Een voorbeeld is dit (zie link)
http://www.speurders.nl/overzicht/computers-hardware/pdas-en-organizers/royaltek-rbt2110-mini-xtreme-gps-ontvanger-sirf-star-iii-78098952.html

Toegevoegd na 10 minuten:
Bedoelen jullie dat ik geen abonnement nodig heb voor mijn navigatie op de iphone?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
933
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt externe gps ontvanger neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat bedoel ik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij de meeste navigatiesoftware moet je vooraf de kaarten downloaden voordat je de software kunt gebruiken. Het is aan te raden om dat thuis via WiFi te doen, omdat het downloaden via het internetabonnement van je telefoon erg lang duurt.

In principe heb je tijdens het navigeren geen internetabonnement nodig, tenzij je van extra services gebruik wilt maken als verkeersinformatie, flitspalen, etc.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet zo zeer voor de GPS functie maar wel voor het downloaden van de kaarten. Dat kan je echter ook via je PC doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het puur hebt over het gebruik van de GPS, dan is een internet abbo niet nodig. De GPS informatie vanuit de satellieten is gratis.
Ga je de GPS gebruiken om te navigeren, dan kan de navigatiesoftware het internet gebruiken om informatie (kaartmateriaal) op te vragen, dan is een internet abbo wel nodig. Maar als al het kaartmateriaal al op je mobiel staat, is het weer niet nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding