Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan iemand een sms krijgen die ik nooit heb verzonden of getypt?

Er is blijkbaar bij een kennis van mij een erotische sms toegekomen, alleen ik heb die sms nooit getypt, gelezen of verzonden... Mijn mobiel is altijd bij me geweest en als die persoon mij die sms zelf stuurde, om aan te tonen wat ik zogezegd had getypt, is dat totaal niet mijn wijze van typen!
Toch beweert hij dat die sms onder mijn naam en nummer is toegekomen op zijn iPhone.
Kan de politie traceren of die sms wel degelijk van mijn nummer en telefoon afkomstig is en zoniet kan ik dan klacht neerleggen wegens laster en eerroof?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het is heel simpel een sms te sturen onder een ander telefoonnummer. Er zijn verschillende websites voor, bijvoorbeeld molllie.

De zender geeft naast het telefoonnummer van de ontvanger ook een afzender naam of nummer in.

Ik denk dat de politie niet veel met je aangifte zal doen, maar proberen kan altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal geen prioriteit hebben bij de politie (hoop ik)
En als je die kennis even een uitdraai geeft van je verzonden smsjes ziet die ook wel dat ze niet van jou komen.
Dan gewoon negeren dan houd het vanzelf op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is je adresboek gehackt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of het is via bovenstaande website een vrienden grap geweest
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding