Hoe kan iemand een sms krijgen die ik nooit heb verzonden of getypt?

Er is blijkbaar bij een kennis van mij een erotische sms toegekomen, alleen ik heb die sms nooit getypt, gelezen of verzonden... Mijn mobiel is altijd bij me geweest en als die persoon mij die sms zelf stuurde, om aan te tonen wat ik zogezegd had getypt, is dat totaal niet mijn wijze van typen!
Toch beweert hij dat die sms onder mijn naam en nummer is toegekomen op zijn iPhone.
Kan de politie traceren of die sms wel degelijk van mijn nummer en telefoon afkomstig is en zoniet kan ik dan klacht neerleggen wegens laster en eerroof?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Het is heel simpel een sms te sturen onder een ander telefoonnummer. Er zijn verschillende websites voor, bijvoorbeeld molllie.

De zender geeft naast het telefoonnummer van de ontvanger ook een afzender naam of nummer in.

Ik denk dat de politie niet veel met je aangifte zal doen, maar proberen kan altijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal geen prioriteit hebben bij de politie (hoop ik)
En als je die kennis even een uitdraai geeft van je verzonden smsjes ziet die ook wel dat ze niet van jou komen.
Dan gewoon negeren dan houd het vanzelf op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is je adresboek gehackt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of het is via bovenstaande website een vrienden grap geweest