Hoe kan ik ervoor zorgen dat de levensduur van mijn accu verbeterd?

Ik heb laatst mijn telefoon (HTC HD2) opgeladen met een Samsung oplader. Ik was de HTC oplader vergeten.
Sinds ik de telefoon op heb geladen met de verkeerde lader, is mijn accu erg verslechterd.
De accu gaat op het moment ongeveer 5 keer zo kort mee.

Mijn vraag is nu: Kan ik iets met de accu doen waardoor de werkingsduur langer wordt?

Ik heb namelijk iets gehoord over het in de vriezer te stoppen, maar heb zo mijn twijfels of dit zal werken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Eén van de dingen die je veel hoort als nadeel van de HTC Desire HD (en ook veel andere smartphones) is dat de batterij zo snel leeg is. Nu is HTC zelf met een tip gekomen om je accu bijna twee maal zo lang mee te laten gaan.

Lees hieronder verder ↓
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat je zegt kan niet kloppen. Als je een oplader gebruikt van een ander merk kun je je telefoon opblazen, maar niet alleen je accu beschadigen. De 'intelligentie' voor het opladen zit in je telefoon en niet in je oplader.
Je kunt een moderne accu niet verbeteren. Niet zoals vroeger met NiCad accu's. Sommige accu's gaan maar kort mee, het enige dat je kunt doen is een nieuwe kopen.
En ja, je kunt hem in de vriezer leggen. Het enige dat je ermee bereikt is dat ie erg koud wordt. Verder niets.
escape
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
een +
Het merk oplader doet er inderdaad niet toe. Mini-USB is van alle merken gelijk: 5V.
De accu zal op zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Utrecht
Dat is niet waar.. Mijn vriend en ik hebben allebei een USB oplader (HTC en Sony Ericsson). Maar de voltages van de lader-blokjes zijn toch echt allebei anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Correctie
Ze zijn inderdaad allebei 5 volt, maar de ene is 850 mA, en de andere 1 A
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel is het belangrijk te beseffen dat het opladen van een LiPo accu op de juiste manier en met de juiste LiPo lader gebeurt. Het opladen in een verkeerde lader kan de temperatuur in de batterijen flink doen oplopen, waardoor de behuizing zal opzwellen en uiteindelijk uit elkaar zal spatten. Er zijn dan ook speciale LiPo acculaders nodig om deze oververhitting te voorkomen. Bij extreme hitte – bv. in een auto die in de zon geparkeerd staat kan het wel 70°C worden - kan de LiPo batterij ook al gaan uitzetten en de behuizing van het apparaat beschadigen. Bron: http://www.replacedirect.nl/batterij-technieken/lithium-polymeer-batterijen.html Het opladen met een verkeerde lader heeft dus wel degelijk effect...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in geval van de HTC.. In tegenstelling tot NiMH is de laadspanning bij Li-ion erg belangrijk. Bron: http://www.replacedirect.nl/batterij-technieken/lithium-ion-batterijen.html
Ja leg m maar 4 uur ofzo in de vriezer(alleen de accu he?). Je verliest er niks mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou van in de vriezer stoppen weet ik niet, ook nooit van gehoord.
wat ik doe is dat ik hem helemaal leegmaak, en hem dan weer oplaad, dan gaat hij weer langer mee bij mij.