Hoe kan ik ervoor zorgen dat de levensduur van mijn accu verbeterd?

Ik heb laatst mijn telefoon (HTC HD2) opgeladen met een Samsung oplader. Ik was de HTC oplader vergeten.
Sinds ik de telefoon op heb geladen met de verkeerde lader, is mijn accu erg verslechterd.
De accu gaat op het moment ongeveer 5 keer zo kort mee.

Mijn vraag is nu: Kan ik iets met de accu doen waardoor de werkingsduur langer wordt?

Ik heb namelijk iets gehoord over het in de vriezer te stoppen, maar heb zo mijn twijfels of dit zal werken...

Weet jij het antwoord?

/2500

Mij is ooit verteld dat als je een accu oplaadt als ie nog niet helemaal leeg is, en dit vaak achter elkaar doet, de accu op een gegeven moment alleen nog het gedeelte gaat gebruiken wat steeds wordt opgebruikt en wordt opgeladen.. Zo verminderd de capaciteit van de accu dus.. Wat je ertegen kunt doen, is zo vaak mogelijk de telefoon gebruiken tot ie uitvalt, en uit laten staan terwijl je hem oplaadt.. Voor oplaadbare batterijen zijn daar bijvoorbeeld laders voor die eerst de batterij helemaal leegtrekken voordat ie hem opnieuw oplaadt.. Dat is in ieder geval wat ik zelf zo vaak mogelijk probeer te doen met mijn accu's van telefoon, camera enz.. Je zou kunnen proberen of je daarmee nog een deel van je accu red, maar ik ben bang dat je gewoon een nieuwe zal moeten kopen..

nou van in de vriezer stoppen weet ik niet, ook nooit van gehoord. wat ik doe is dat ik hem helemaal leegmaak, en hem dan weer oplaad, dan gaat hij weer langer mee bij mij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100