Ik heb een 'merkloze' mp5-speler. Tenminste: het merk staat er niet op. Waarom doen fabrikanten dat?!

Het is een supergoed product, ik vind hem beter dan de iPods van Apple. Je zou toch zeggen dat fabrikanten graag naamsbekendheid willen creëren....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Misschien wordt hij wel gewoon bij Apple gemaakt maar omdat hij goedkoper is zetten ze de naam er niet op.
Bij merkproduten betaal je ook flink voor de naam.

Toegevoegd na 2 minuten:
En veel mensen willen laten zien dat ze een echte Apple hebben en betalen daar dus meer voor.
En als ze op de goedkopere ook de naam zetten dan kopen ze allemaal die goedkopere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry hoor
Omdat het dan weldegelijk een merkproduct is, alleen dan voor een fractie van de prijs. Als ze hun merk erop zouden zetten zou iedereen die kopen ipv hun duurdere producten. Je betaald dus voor het merk. Ook zijn veel product merken het kleine zusje van een groter merk. Het is niet de kwaliteit die verschilt enkel de naam. Meestal heb je wat minder keus in kleur of is de afwerking wat minder mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan gerust.Sommige apparaten worden gewoon bij bekende fabrikanten gemaakt zoals computers MP3 spelers e.d.Soms worden deze ook onder namen van huismerken gemaak zoals Medion MT Logic voor de aldi.En deze apparaten kom je soms ook onder andere namen tegen in omringende landen,Meestal zit er gewoon een plaatje van zo'n merk opgeplakt.