Bestaan er apps waarvan je zelf de naam kunt veranderen?

Als ik een app installeer, staat de naam vast. WhatsApp heet bijvoorbeeld WhatsApp. Ik kan die naam niet wijzigen in Babbelen.

Mijn bank-app heet Bankieren. Oké, als ik de taal op mijn telefoon wijzig in Engels, heet die app ineens Banking... maar dat is dan ook de enige invloed die ik heb.

Zijn er apps waarvan je de naam wél zelf kunt instellen? Bijvoorbeeld een app als GeileBuurvrouwen of zo, die een gebruiker - voor als iemand zijn apps-scherm ziet - liever zou hernoemen naar BBQ-Recepten, om maar eens een voorbeeld te geven.

Bestaan apps die deze mogellijkheid bieden?

Staan de API's van Android, en de Google Play Store, dit überhaupt toe?

8 maanden geleden
in: Apps
SimonV
8 maanden geleden
Zou moeten kunnen:
https://droidrant.com/can-we-change-app-name-in-android/
Ikhebgeenidee
8 maanden geleden
Begrijp niet goed wat je wilt bereiken. Stel dat je de naam van de app van AH zou kunnen hernoemen naar Jumbo. Wat wil je daarmee bereiken? Uit jouw voorbeeld blijkt voor mij dat je wat meer "obscure" apps (qua naam) wilt hernoemen. Dan is het volgens mij logischer om je vraag te specifieren.
Cryofiel
8 maanden geleden
Ik heb geen behoefte apps te hernoemen.

Denkend aan het voorbeeld dat ik gaf, vroeg ik me af of zoiets generiek mogelijk is.

Dus ja, ook AH hernoemen naar Jumbo of andersom. Niet dat ik zoiets raars zou willen, wel om te weten of de mogelijkheid überhaupt bestaat.
bamibal
8 maanden geleden
Ik gebruik Nova Launcher. Daar kun je alle apps (in de app-drawer of op je homescreen) een eigen label geven. Ik neem aan dat meer launchers die mogelijkheid hebben.

Geef als eerste antwoord