Is er een manier om pushmeldingen van een enkele app uit te zetten in de avond en het weekeinde?

Ik krijg werk-mail binnen via een app op mijn telefoon. Heel erg handig. Alleen zou ik graag hebben dat ik 's avonds en in het weekeinde niet de pushmeldingen krijg maar overdag wel.
Eerder had ik een telefoon waar een mail-app op zat waar ik een synchornisatieschema op kon instellen, maar helaas die app zat er standaard op en ik kan hem zelf niet vinden in de appstore. En met de mailapp die ik gebruik en uitgeprobeerd heb is die optie er niet. Nu lijkt het me toch dat er meer mensen zijn die graag alleen tijdens werktijd pushmeldingen krijgen... maar blijkbaar zoek ik verkeerd want ik kan er niets over vinden.
Weet iemand hoe ik dat zou kunnen regelen?
Het gaat om een telefoon met Android besturingssysteem.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Apps
1.2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Android, iPhone, andere telefoon?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Oh sorry, Android. Nokia 5 om precies te zijn.
SimonV
2 jaar geleden
Er zijn meer mensen die deze vraag gesteld hebben op internet (zonder goed antwoord). Het zou handig zijn als zoiets zou bestaan, maar ik heb niets kunnen vinden.
Er bestaan notification blockers:
https://babasant.com/notification-blocker-apps/
maar die doen niet het gewenste. Misschien vind jij nog wat als je zoekt op:
Android Notification Blocker apps
Android Notification Blocker apps “time”
Android Notification Blocker apps “each app”
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedankt SimonV
Ik heb het antwoord gevonden in de app 'AppBlock' daar kan ik een schema instellen en zelf kiezen welke apps ik in dat schema wil opnemen, zodat die apps alleen op bepaalde tijden pushmeldingen geven. Ik heb het natuurlijk pas een paar uur uitgeprobeerd maar tot nu toe werkt het. Enige is dat de meldingen niet na die tijd alsnog komen, dus als de block wordt opgeheven moet je wel even de eerste keer zelf handmatig kijken of je wat gemist hebt. (bij de mail-app die ik gebruik althans)

Antwoorden (1)

Ik heb op telefoons (werk en privé) de "niet storen" optie ingesteld, waardoor deze optie op vaste tijden in- en uitgeschakeld wordt. Als het is ingeschakeld, dan komen er geen meldingen (geluid, trillen of licht), maar ook geen telefoonoproepen door.
Mijn telefoons zijn van twee verschillende android-merken (Samsung en Motorola) en het "niet storen" werkt op beide toestellen nagenoeg hetzelfde. Daarom neem ik aan, misschien niet terecht, dat deze optie op alle toestellen met een android-besturing zit.
De hierbij gevoegde link gaat naar een beschrijving van deze functie.
Toevoeging: Alarmmeldingen komen wel door als deze functie is ingeschakeld.
Toegevoegd op 14 september 2021 16:34: tekst
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Klopt, die functie ken ik, maar die zet meteen alle meldingen uit, dus ook de (prive)berichten van whatsapp die ik wél graag wil krijgen. Dank voor het meedenken.
Ritsuka
2 jaar geleden
Ik kan onder de do not disturb instellingen zeggen welke apps WEL meldingen mogen geven.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik kan mijn do not disturb niet zodanig instellen met losse apps, misschien heeft dat met versies te maken...?
Hoe dan ook, ik heb het antwoord gevonden in de app 'AppBlock' daar kan ik een schema instellen en zelf kiezen welke apps ik in dat schema wil opnemen, zodat die apps alleen op bepaalde tijden pushmeldingen geven en daarbuiten niet. Ik heb het natuurlijk pas een paar uur uitgeprobeerd maar tot nu toe werkt het. Enige is dat de meldingen niet na die tijd alsnog komen, dus als de block wordt opgeheven moet je wel even de eerste keer zelf handmatig kijken of je wat gemist hebt (bij de mail-app die ik gebruik althans), maar dat is voor mij geen probleem.
Bedankt voor het meedenken allemaal!