Hoe kan ik een groot csv bestand omzetten naar kolommen?

Ik heb een groot CSV bestand. Het lukt mij om dit om te zetten naar kolommen, echter is het bestand zo groot dat het maximum aantal regels in Excel is bereikt (1.048.576). Hoe kan ik er voor zorgen dat dit CSV bestand wordt weergegeven in kolommen?
Ik zou graag GEEN gebruik willen maken van een online programma/website, omdat ik met gevoelige informatie werk.

Openen in een wordpad e.d. is geen optie omdat het enorm veel rijen betreft. Knippen en plakken kost uren tijd...

Het CSV bestand heeft een grootte van 252.305 kB -> 252 MB.
Het bestand wil ik gaan gebruiken als gegevensbron voor een rapportage in Tableau (BI-tool)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Apps
5.2K

Antwoorden (2)

Je kunt het CSV bestand openen in Notepad en het vervolgens opdelen in meerdere bestanden waarbij het aantal regels niet over het maximum gaat. De TXT bestanden kun je inlezen net zoals een CSV bestand, al zullen de bestanden dan wel over meerdere tabs moeten worden verdeeld. Een andere optie is wellicht om het CSV bestand te importeren in een MS Acces tabel en daar de bewerkingen uit te voeren.
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Importeren in een database! Goed idee !
(Plus!)
Deel je bestand in stukken van maximaal 1 miljoen regels of doe dit online:
https://www.filesplit.org/

Zet je cursor in A1
Ga naar Gegevens – Van tekst
Kies hier je eerste bestand
Zorg er na Voltooien voor dat deze tekst in kolom A1 belandt.

Zet je cursor in B1
Ga naar Gegevens – Van tekst
Kies hier je tweede bestand
Zorg er na Voltooien voor dat deze tekst in kolom B1 belandt.
Etc.