Waarom is Google Now launcher niet compatibel met mijn telefoon?

Ik wil de app Google Now launcher downloaden maar er staat "je apparaat is niet compatibel met deze versie." Terwijl er "beschikbaar op alle apparaten met Android 4.1 (Jelly Bean) of hoger." Staat? Weet iemand waarom het niet werkt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Apps
2.5K
TurfGraver
5 jaar geleden
Omdat jou apparaat niet Android 4.1 (Jelly Bean) of hoger heeft?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat voor telefoon heb je?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb een Samsung Galaxy A5 2017. Met android 8.0.0.
TurfGraver
5 jaar geleden
Ah, na een paar uur toch meer info.
Hier leesvoer:
https://androidworld.nl/apps/einde-google-now-launcher/

Antwoorden (1)

Oh, wacht ik zie het probleem. Dit kan komen doordat je een nieuwe Samsung hebt (eentje met Secure Folder of KNOX) De instructies om Secure Folder te verwijderen gaan als volgt:
1. Ga naar "Schermvergrendeling en Beveiliging"
2. Scroll naar beneden en zoek voor Veilige map
3. Klik op meer instellingen en druk op verwijderen
(4.) Je kan je gegevens nog back-uppen
Na dit zou je Google Now Launcher moeten kunnen installeren

Indien niet kan je het force-installeren met deze apk's (credits:Paphonb en XDA developers
Met werken Google Now panel is die van Github en "officiële" versie is de andere
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Veilige map verwijderd. Het is nog steeds niet compatibel. Maar als ik APK's installeer. Krijg ik dan geen virus?