Hoe zet je op Instagram het automatisch afspelen van video's uit?

Het automatisch afspelen van video's op Instagram vreet data op mijn telefoon. Hoe zet ik dat uit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Apps
45.1K

Antwoorden (1)

In tegenstelling tot andere social media is Autoplay niet meer volledig uit te schakelen.

Het is wel mogelijk om Autoplay alleen in te schakelen als er gebruik wordt gemaakt van Wifi. Op deze manier voorkom je dat Autoplay veel van je data verbruikt. In de app ga je naar je profiel > Instellingen > Video’s waarna je de keuze kunt maken om Autoplay alleen in te schakelen met een Wifi-verbinding.

Daarnaast kun je overschakelen op energiebesparende modus.
Om data te besparen voor Android open je de app en klik je op je profielfoto rechtonder. Tik op de drie verticale puntjes rechtsboven om het instellingenmenu te openen. Scroll naar onder en na onder het kopje Instellingen naar Mobiel dataverbruik. Zet een vinkje bij Minder data verbruiken om de besparende modus aan te zetten.
In iOS ga je in je account via het icoontje van het radertje naar Instellingen. Onder het kopje Mobiel dataverbruik vind je hier ook de optie Minder data verbruiken.