hoe voeg je iemand op whatsapp toe die in een ander land woont?

ik weet hoe je iemand toe moet voegen maar die zijn allemaal nederlands of belgisch, daar is het nummer ongeveer hetzelfde. maar ik heb zelf vrienden in spanje, en die zou ik graag ook op whatsapp hebben sinds ik het onhandig vind om telkens op facebook te chatten. gaat dit gewoon hetzelfde, gewoon nummer toevoegen? want ik herinner me toen ik hun pas kende deed ik dit ook maar mijn whatsapp bleef na telkens refreshen steeds aangeven dat hun geen whatsapp hebben, terwijl ze dit wel hebben. iemand enig idee? ik had hier al enkele vragen doorzocht, maar ik vond niet iets dat ik bedoelde.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Apps
58.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je moet geen 06 plaatsen maar de landcode. nederland is +316 (dan telefoonnummer) de 0 van 06 verander je in de landcode spanje is +34. verander de 0 vooraan in +34 tadaa

Antwoorden (3)

Ja hoor, dat werkt gewoon precies hetzelfde als een Nederlands of Belgisch nummer. Gewoon zorgen dat je de combinatie van landcode, regiocode en nummer goed hebt. Zo heb ik van de week nog iemand met een Surinaams nummer toegevoegd. Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi,
Voor een Spaans nummer moet je +34 bij het nummer toevoegen (in plaats van de 0)
Dus 06-12345678 wordt dan +34612345678. En andersom is de landcode voor Nederland +31. Dus een Spaans iemand moet jouw nummer plus +31 doen (wel de 1e nul eraf). Bij de bron nog een uitgebreide beschrijving over hoe het werkt.
Gr Maarten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het nummer in jou contacten staat kan je via watsup zo een berichtje sturen en dan staan ze ook in je lijst