Ik kan geen foto's meer sturen via whatsapp sinds update 4.2.2, hoe kan dit?

Sinds dat mijn Samsung Galaxy S2 plus heb geupdate (android 4.2.2), kan ik geen foto's meer sturen via whatsap. Hoe kan dit? Kan ik de update misschien ongedaan maken? En mijn ontgrendel scherm is ook raar geworden, waar ik het ontgrendelpatroon moet tekenen is veel kleiner geworden dan vóór de update. Weet iemand hoe dit komt en wat ik hieraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Apps
6.4K

Antwoorden (2)

wat je kan doen is whatsapp opnieuw installeren. je hoeft niet bang te zijn of er wat met je account gebeurd. want dat is aan je nummer verbonden. wat je anders kan doen en vaak ook aangeraden word is je telefoon resetten naar fabrieks instellingen. dan word alles gewist op je mobiel en zal hij weer als nieuw zijn maar dan met de nieuwe android versie 4.2.2. want resetten helpt ervoor dat hij weer wat sneller kan werken en dan de update goed werkt. want dan zijn eventuele oude instellingen enzovoort weg van de vorige android versie. dan zal je ook zien of het ontgrendelpatroon door de update komt of dat het een fout is.

Wil jij je mobiel resetten? zorg er dan voor dat je een backup maakt of dat jij je contacten en foto's ergens anders opslaat. eventueel op een dropbox account. want alles word gewist.

Herstel fabrieksinstellingen
Wanneer de telefooninstellingen worden hersteld naar de fabrieksinstellingen, worden alle persoonlijke instellingen, die je in de telefoon hebt gemaakt, gewijzigd. Volg deze instructie om de fabrieksinstellingen te herstellen.
Alle gegevens in de telefoon worden gewist. Gegevens op de simkaart worden niet gewist.

1. Ga naar "Standaardgegevens herstellen"
Druk op Applicaties.
Druk op Instellingen.
Druk op Privacy.
Druk op Standaardgegevens herstellen.
2. Herstel fabrieksinstellingen
Druk op Telefoon opnieuw instellen.
Druk op Alles wissen.
Wacht even terwijl de telefoon de fabrieksinstellingen herstelt.
Volg de aanwijzingen op het scherm om de telefoon in te stellen en gebruiksklaar te maken. bron: http://handleidingen.vodafone.nl/web/samsung-galaxy-s-ii/de-telefoon-aanpassen/herstarten/herstel-fabrieksinstellingen/

maar probeer anders eerst whatsapp opnieuw te installeren ;) hoop dat ik beetje je heb kunnen helpen.

Toegevoegd na 4 minuten:
waarschijnlijk dat whatsapp opnieuw installeren wel helpen. in dat geval kan je altijd nog overwegen om alsnog die reset te doen. want het maakt je mobiel vaak sneller en je update werkt dan vaak het beste. maar dat is je eigen keuze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt twee problemen.
Ten eerste je update.
Ik weet niet of je de originele update hebt, via KIES of via OTA.
Of dat je deze handmatig hebt geflash mbv Odin.
Bij het laatste kan je er voor kiezen om de flash nogmaals uit te voeren.
Een herstel naar fabrieksinstellingen is veelal een vereiste met dit soort updates.
Mede omdat bepaalde instellingen in een oudere androidversie simpelweg anders zijn dan in 4.2.2

Je kan je toestel gewoon starten in recoverymodus.
Door het toestel uit te zetten en dan starten met de power on en de volume down knop tegelijkertijd in te drukken.
Vandaar uit kies je de opties cash wipe en factoryreset.
Een normale factoryreset vanuit het menu instellingen verwijdert vaak niet de resten van de eerder geinstaleerde firmware ( cash/dalvik e.d. ).

Dat was dus de firmware gedeelte
Dan je Whatsapp.
Deze kan je gewoon helemaal verwijderen en dan opnieuw instaleren.
Kies je eerst voor de factoryreset, dan zal je het e.e.a. toch weer opnieuw moeten instaleren, waaronder dus ook je whatsapp.
Dus dan hoef je het niet te verwijderen.

Maar ik zou gewoon opnieuw beginnen door een clean whipe en dan alles er opnieuw op te zetten.
Scheelt een hoop ballast en ellende.
Van te voren kan je altijd nog een backup maken van al jouw contacten en berichten en van wat je nog meer wilt behouden.

Meer weten over de S2 en eventuele problemen en oplossingen?
Eventueel aangevuld met tips en truuks
http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s2/