Whatsapp zegt: de datum op uw telefoon is verkeerd! Wat moet ik doen?

Ik heb net een nieuwe android smartphone binnen. Hierin zit een simkaart waarmee ik nog nooit eerder whatsapp heb gebruikt. Ik probeerde whatsapp te openen, maar krijg elke keer de melding: "de datum op uw telefoon is verkeerd!". Dit terwijl deze goed staat. Wat kan ik hieraan veranderen? Taal en tijdszone staan ook allemaal goed.

Toegevoegd na 25 minuten:
De tijd die je ziet is gewoon onze tijdnotatie. Niet in het Amerikaans

Toegevoegd na 1 uur:
Het is uiteindelijk gelukt door Whatsapp volledig te verwijderen en opnieuw te installeren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Apps
61K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Telefoon uitzetten, batterij eruit, simkaart eruit, alles er weer in en telefoon aanzetten. Vaak helpt dat al.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat je je datum bepalen door netwerkwaarden?

Antwoorden (1)

kan het zijn dat deze datum op de amerikaanse datum standaard staat
dus maand dag jaar ?
ipv dag maand jaar ?

Volgens het plaatje is het volgens de amerikaanse standaard nu 6 juni

Toegevoegd na 20 minuten:
oops 9 juni zie je hoe lastig het is ??
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Dat was het eerste waar ik ook aan dacht!
capthavoc
10 jaar geleden
Bedenk dat europa standaard tijd alleen om de klok gaat
niet de datum ;) kijk even naar je datum notatie in de algemeen instellingen van je smarphone Staat deze op europa datum notatie
of Amerikaanse (of hoe ze dat ook maar noemen)
Cryofiel
10 jaar geleden
En anders kom je er snel genoeg achter door te proberen de datum op 13 september in te stellen, of op 30 augustus. Als 13-09-2013 lukt, dan weet je dat je de Europese notatie te pakken hebt. Als hij dat weigert omdat er geen 13e maand bestaat, weet je dat je op de Amerikaanse notatie zit.
capthavoc
10 jaar geleden
das ook een slimme zet ;)