Hoe gebruik maken van Whatsapp in het buitenland?

Ik heb Vodafone prepaid, en kan alleen op internet via wifi. Ik ga naar het buitenland, moet IK dan op de een of andere manier betalen als ik gebruik maak van Whatsapp (en andere apps die internet gebruiken)? En kan ik de nummers die in mijn telefoon zijn opgeslagen en die beginnen met '06' gewoon blijven gebruiken? Zijn er nog meer belangrijke dingen die ik moet weten over Whatsapp en internetgebruik via wifi en dus niet via roaming en dataverbindingsstand in het buitenland?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Apps
2.2K

Antwoorden (3)

Wanneer je ergens Wi-Fi hebt in het buitenland, kost het gebruik van applicaties geen geld. Zorg er wel voor dat je ook echt Wi-Fi gebruikt, en niet perongeluk 3G.
Ik weet niet hoe WhatsApp in het buitenland omgaat met 06-nummers, maar je kan het beste de nummers gewoon even aanpassen; [06] veranderen in [+316].
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een prepaid SIM kun je ook gewoon op internet hoor. Je betaalt er dan alleen achterlijk veel voor. Als je op dit moment geen 3G gebruikt, (dus internet via Vodafone in jouw geval), hoef je je niet druk te maken om kosten als je ergens heen gaat. Dat moet je namelijk bewust aanzetten voordat je er uberhaupt gebruik van kunt maken. Wifi in het buitenland kost ook niks. (Misschien moet je in sommige hotels extra betalen voor wifi, maar de verbinding zelf is gratis)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt wel, maar de kosten voor prepaid internet vallen (zelfs met 3G) echt mee. Met Vodafone prepaid betaal je 1 euro per dag, dan heb je volgens mij onbeperkt internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goh, dat hebben ze netjes geregeld dan. Bij T-Mobile betaal je 30 cent per MB, en maximaal 4,50 per dag. (Daar zat ik sneller aan dan ik had verwacht)
Als je in het buitenland wifi heb dan kun je gewoon gratis whatsappen.
Check wel even of je niet op 3g zit want dat is echt gruwlijk duur