sinds wanneer is whatsApp niet gratis? ? de mijne verloopt binnenkort en dan moet ik betalen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Apps
1K

Antwoorden (3)

Dat is al een tijdje zo, het eerste jaar kan je gratis van hun dienst gebruik maken. Alle andere jaren moet je gaan betalen voor gebruik.

Op whatsapp.com staat "Please download the latest version of WhatsApp Messenger and enjoy our service free for 1 year! During, or after free trial period you can purchase service for $0.99 USD/year."
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet in nederland bij iphones hoor. Ik gebruik de zelfde whatsapp als 3 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee alles behalve iphones moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook blackberry's?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook inderdaad eenmalig 79 cent betaald (iPhone). Ik snap niet dat mensen daar moeilijk over doen.. Ooit eens bedacht hoeveel geld je bespaard dankzij Whatsapp? Dan zou zelfs 10 euro per jaar niet veel zijn.
Stel je je bericht soms n.a.v. onderstaand bericht ?
(dan is het dus nep !):

=====================================
De inhoud van het bericht luidt:
=====================================

Lees dit please! Hallo
allemaal, het lijkt erop dat alle waarschuwingen echt
waren, het gebruik van WhatsApp kost geld vanaf de zomer van 2012. Als u dit bericht zou willen sturen naar 18 verschillende op uw lijst, zal uw pictogram blauw zijn en zal gratis zijn voor jou.

Als je dit niet gelooft. Zie dat morgen om 6 uur je WhatsApp eindigt. En dan moet je betalen om het te openen, dit is een wet. Deze boodschap is voor het informeren van al onze gebruikers. Onze servers hebben onlangs problemen gehad, dus we vragen uw hulp om dit probleem op te lossen. Wij eisen van onze actieve gebruikers dat dit bericht doorgestuurd wordt naar elk van de mensen in uw lijst met contactpersonen aan onze
actieve gebruikers met behulp van WhatsApp te bevestigen,
als je dit bericht niet verzendt naar al uw contacten in
WhatsApp, dan is uw account inactief , met als
gevolg van het verliezen van al uw contacten.

============= einde bericht ===============

Dit bericht is dus onwaar, het betreft een hoax. !!!

Wat is een hoax - nepwaarschuwing?

Een nepwaarschuwing, in het Engels hoax genoemd, is een e-mailbericht dat zich tracht te verspreiden als een kettingbrief. Dit betekent dat in de boodschap de lezer wordt aangespoord om zoveel mogelijk mensen te informeren.

De boodschap van een hoax-bericht kan divers zijn. Er zijn hoax-berichten bekend die zich doen voorkomen als een donor e-mail alsook berichten die waarschuwen voor een bepaald bestand op uw computer wat een virusbestand zou zijn. In alle gevallen is de boodschap onjuist en kan de verwarring en ook schade enorm zijn.

Zo roept bijvoorbeeld het bericht jdbmgr.exe op tot het verwijderen van een Windows bestand. Een bestand dat zeker nodig is voor het gebruik van bepaalde onderdelen van Windows.

Hoe herken je een hoax?
De meeste hoax-berichten zijn eenvoudig te herkennen. Ze roepen op om het bericht door te sturen naar alle contactpersonen. Indien een oproep met een dergelijke strekking aanwezig is moet u waakzaam zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bericht staat er inderdaad, maar op moment dat je whatsapp verwijderd van je telefoon, je telefoon herstart en Whatsapp weer installeert (maak backup van je chat geschiedenis, als dat voor jou van belang is), dan heb je weer een heel jaar het te gebruiken.

Dus wees maar niet bang. Kan zonder enkel probleem en zonder kosten.

En voor wat betreft de publiek verspreide berichten van 'Whatsapp wordt betaald', dat is allemaal nep!