heel vreemd berichtje op whatsapp. moet ik dit geloven?

Hallo allemaal, ik ben zoals vele een whatsapp gebruiker. Nu krijg ik plosteling een vreemd berichtje. Dit staat erin:

Lees dit please! Hallo
allmaal, het lijkt erop dat alle waarschuwingen echt
waren, het gebruik van WhatsApp kost geld vanaf de zomer van 2012. Als u dit bericht zou willen sturen naar 18 verschillende op uw lijst, zal uw pictogram blauw zijn en zal gratis zijn voor jou. Als je dit niet gelooft. Zie dat morgen om 6 uur je WhatsApp eindigt. En dan moet je betalen om het te openen, dit is een wet. Deze boodschap is voor het informeren van al onze gebruikers. Onze servers hebben onlangs problemen gehad, dus we
vragen uw hulp om dit probleem op te lossen. Wij eisen van
onze actieve gebruikers dat dit bericht doorgestuurd wordt naar elk van de mensen in uw lijst met contactpersonen aan onze
actieve gebruikers met behulp van WhatsApp te bevestigen,
als je dit bericht niet verzendt naar al uw contacten in
WhatsApp, dan is
uw account inactief , met als
gevolg van het verliezen van al uw contacten.

Moet ik dit berichtje geloven of is dit weer zon "stuur dit door anders ga je dood" gelul?

Bedankt iedereen!

Toegevoegd na 1 minuut:
PS. Ik heb ge eens meer dan 6 contacten!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Apps
1.3K

Antwoorden (7)

Als dit egt waar was hadden ze dit wel naar al hun gebruikers gestuurd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat denk je zelf? Een dreigement in gebrekkig.Nederlands. Het is onzin, het is een ketting mail

Toegevoegd na 41 seconden:
Stuur het door en je voedt deze leugen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor is een hoax... Lees dit maar:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bericht wat nu z’n ronde gaat op WhatsApp is onzin.

Het is echter wel waar dat WhatsApp betaald is/wordt, maar dit is al langer zo.

Iedereen die WhatsApp gebruikt krijgt een testperiode. Kijk eens bij je Accountinformatie onder je instellingen (van WhatsApp). Je zult hier een datum zien staan. Tot aan deze datum mag je in ieder geval gratis gebruik maken van WhatsApp. In het ene geval wordt die datum automatisch verlengd, in het andere geval betaal je 1 dollar per jaar (dit is ongeveer €0,80).

Ik weet niet waar al die mensen zo druk over doen; je hebt toch wel 80 cent over voor iets dat je heel veel SMS’jes bespaard?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit berichtje is onzin. Ik kreeg het ook vandaag en ik heb het verleden jaar ook al een keer gehad.

De app Whatsapp is bij iPhone een betaalde app van ik meen € 0,79. Bij android ga je geloof ik na een jaar iets betalen voor de aanschaf voor Whatsapp.

Het gebruik van de Whatsapp is daarna gratis omdat je gebruik maak van de internetverbinding. Dus netzoiets als dat je onbeperkt kan mailen, kan je ook onbeperkt Whatsappen (als je tenminste niet boven je bundel van die maand uitkomt).

Kortom, dit berichtje moet je niet geloven. Ik heb zelf de afzender van het berichtje een beetje kort berichtje teruggestuurd dat ik verschoon wil blijven van zulke onzinberichten. Ik kreeg de lullige reactie terug dat ze het niet verstuurd had en later dat ze het perongeluk verstuurd had omdat ze gewerkt had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van zodra eender welk bericht van een onbekende begint met "Lees dit Please" dan wis ik het onmiddellijk.
Ten eerste omdat in een officieel bericht 'nooit' zulke woorden gebruikt worden
en ten tweede omdat ik mijn brein dan niet opzadel met onzin die ik per ongeluk toch zou kunnen gaan geloven op een onbewaakt moment ;-)
Dus...
wissen die boel en voortaan goed opletten hoe officiële berichten opgemaakt worden. je zal al snel merken dat die veel korter, absoluut 'niet' dwingend en puur zakelijk opgesteld worden.

Liefs en fijne dag nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan sowieso al niet want whatsapp gaat via de bandbreedte van het internet. Dus als je onbeperkt e-mails kan versturen kan je ook onbeperkt whatsappen.

Het is niet zoals sms dat het via de telefoonverbinding van de provider gaat google de tekst maar spambericht whatsapp