Is het zo dat als je whatsapp installeert op je smartphone je vrienden die ook whatsapp hebben daar bericht van krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Apps
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De contacten in je telefoon komen automatisch in je whatsapp.
Dus als jij whatsapp hebt komt dat nummer automatisch bij je vrienden in de whatsapp.

Antwoorden (4)

Ze krijgen geen bericht maar inde whatsapp applicatie kunnen ze wel een lijst zien van iedereen in hun telefoonboek die whatsapp heeft, ook als je het al verwijdert hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je kan ze wel een standaard bericht sturen of op Facebook plaatsen, maar ze krijgen daar geen standaard bericht van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zullen niet letterlijk een berichtje krijgen.
Maar er staat als ze whatsapp openen en dan naar jouw nummer gaan zal er staan : Hey there! I am using WhatsApp.

Dit kan je veranderen door je status te veranderen.
Als je je status in online zet zal het berichtje veranderen in online/beschikbaar etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij krijgen hier, zoals hier boven al gezegd, geen apart berichtje van nee.

Het is namelijk zo dat je telefoonnummer gekoppeld wordt aan de server van Whatsapp. Jouw vrienden, die ook Whatsapp gebruiken, zijn dus ook gekoppeld aan diezelfde server.

Whatsapp loopt jouw contactenlijst na en zoekt naar telefoonnummers die op de server staan. Deze personen zet hij in een aparte lijst: de 'favorieten'. Vanaf nu is deze lijst dus jouw Whatsapp-Contactenlijst.

Hebben die personen jouw nummer ook in hun telefoon/iPod staan, dan kom jij automatisch in hun favorieten te staan.

Whatsapp regelt zo zelf met wie jij kunt communiceren via de app en wie er geen Whatsapp heeft. Heel simpel dus.