Als je geen Wifi verbinding hebt, gaat Whatsapp dan automatisch over op de internetverbinding van je provider?

Ik heb een abonnement zonder internet en ik wil graag Whatsapp gebruiken voor thuis, dan heb ik sowieso Wifi. Als ik ergens anders ben kan ik gewoon smsen, maar ik ben bang dat als ik Whatsapp installeer, dat mijn telefoonkosten de volgende maand heel hoog zijn. Ik wil het gewoon kunnen gebruiken als ik Wifi heb en als ik dat niet heb, dat Whatsapp ook niet werkt zegmaar. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Apps
4.8K

Het beste antwoord

Dat is nou idd een NUTTIGE vraag, Het ligt er een beetje aan wát voor telefoon je hebt namelijk, als je géén Internetbundel hebt en thuis wél whazzup via WiFi gebruikt, kan het zijn dat óf je telefoon automatisch je signaal oppikt zodra je thuis bent en je "data" verbinding dan overschakelt naar je WiFi. Ik heb een Samsung Galaxy S Plus (met onbeperkt internet) die automatisch overschakelt naar mijn WiFi thuis als ik in de buurt ben. Heb ook een Nokia N97 (ook onbeperkt internet) die dat dus niet doet. Daarnaast heb ik * Shame on me * ook nog een HTC Touch Pro 2 die dat dus ook niet doet. Nou is het zo dat (afhankelijk van je provider) Whatsapp niet bijzonder veel data gebruikt, in tegenstelling tot dingen als videobellen of msn, simpelweg omdat je honderden berichtjes kan versturen via Whazzap tegen dezelfde kosten van bijvoorbeeld een mms berichtje omdat het puur uit text bestaat en dus véél minder kosten met zich meebrengt. Kijk eens bij je provider, maak een account aan zodat je ziet (Hi heeft bijvoorbeeld een sms verdubbelaar, Vodafone weer andere voordelen, Telfort ook weer andere opties) Veel data gebrukt Whatsapp in ieder geval niet. Dus je moet echt een hele maand 10000 berichtjes versturen en 's nachts door whazzappe voordat je een torenhoge rekening krijgt. En het is ook heel vaak mogelijk om voor bijv. € 2,50 een kleine databundel te nemen bij sommige providers van 100mB, Voordat je dat er door hebt, heb je denk ik eerder RSI dan dat je over je bundel heen zit en kun je naar de fysio ;) Dingen die véél data gebruiken zijn "Youtube, Google Earth mobile, MSN, videobellen etc." Whatsapp valt echt wel mee, heb er nog wat links voor je bijgevoegd. De meningen lopen nogal uiteen maar hoop je een Goeie Hint gegeven te hebben ;)
(Stiekum gezegd, onbeperkt internet is bij alle providers sowieso afgelopen maand aan banden gelegd, en dat zeg ik omdat ik dat ik zowel voor KPN/Hi/Telfort heb gewerkt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In je telefooninstellingen kun je mobiele data en 3G uitschakelen. Dan is het voor je telefoon per definitie onmogelijk om via mobiele netwerken data te verzenden en ontvangen. WiFi kan dan nog wel (als je dat aan hebt staan, maar dat zou ik ook normaliter uit zetten ivm batterijverbruik)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dan moet je de internet verbinding zelf betalen maar het verbruik niet veel internet behalve ans je veel whatsappt
Bronnen: