Ik heb een abonnement bij Telfort. Ziet hij het KPN netwerk als roaming? ( HTC Desire)

Ik zag dat ik aan het 'roamen' ben. Heb het e.e.a. opgezocht, maar werd er niet echt wijzer van. Roaming brengt hoge kosten met zich mee. Maar aangezien Telfort onder KPN valt, is dit dan nog steeds zo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

In principe ben je inderdaad aan het roamen, dus wellicht staat er ook een "R" in je toestel.

Echter is dit niet het dure roamen, omdat zoals je zelf al zegt Telfort gewoon het KPN netwerk als "thuisnetwerk" heeft.

Wanneer je verbind met een netwerk in het buitenland, heb je te maken met het "dure roamen". Dit omdat je dan niet meer bent verboden met je "thuisnetwerk".

Let er wel op dat je een onbeperkt internet bundel neemt op je HTC desire of via APNdroid internet uitzet, anders krijg je alsnog een onaangename verassing op je rekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat klopt. HTC-telefoons (in ieder geval ook de HTC Diamond) ziet dataverkeer via het KPN-netwerk als roamen, maar Telfort berekent uiteraard niet het roamingtarief.

Dus ga je nu natuurlijk alle roaming-waarschuwingen van je telefoon uitzetten.

Tip: Zorg dat als je naar het buitenland gaat (of in een grensgebied bent) dat je gegevensverbindingen uitzet. Dus in het buitenland:
menu->settings->wireless & networks->mobile network settings->data roaming (verwijder vinkje). De telefoon gebruikt dan geen data bij het roamen.