Ik heb een abonnement met Tele 2 afgesloten voor een nieuwe telefoon terwijl ik 17 ben, kan dit?

Ik heb onlangs een abonnement met Tele 2 afgesloten onder mijn eigen naam, terwijl ik 17 ben. Wettelijk moet je hier 18 voor zijn. Bij bezorging staat dat mijn ID gecheckt wordt. Ik ben over anderhalve maand 18. Ik weet dat dit ook onder naam van je ouders kan, maar dit leek mij makkelijker. Zal bij het checken van mijn ID mijn bestelling worden afgekeurd omdat ik nog geen 18 ben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bestelling wordt helaas afgekeurd. Ofwel, degene die het toestel levert, zal het toestel weer meenemen. Identificeren bij aanschaf van toestel met tegoed, luistert heel nauw. Helaas wordt er heel veel fraude gepleegd. Alle gegevens die je doorgeeft tijdens de bestelling, moeten 100% kloppen tijdens de levering. Bij de voorwaarden heeft vast gestaan dat je minimaal 18'jaar moet zijn. De koerier maakt ook vaak een kopie van je ID en vaak moet je €0,01 overmaken met iDEAL om je rekening te verifiëren. Kijk maar eens bij de link: Veel gestelde vragen, vraag 6. https://www.belsimpel.nl/klantenservice/abonnementen/wat-moet-ik-opsturen Dit geldt voor alle providers: 18 jaar. Ik stuur ook een foto met een antwoord op de vraag of iemand zich kon identificeren met een kapot ID. Het antwoord is dat dat zelfs niet geaccepteerd wordt. Ook ken ik iemand die een abonnement met toestel had besteld op de achternaam van de man (was getrouwd en droeg de naam van de man). Tijdens het identificeren, werd het paspoort niet geaccepteerd (staat op meisjesnaam). Pas toen ze het trouwboekje liet zien (en daar ook een foto van gemaakt werd) werd het toestel ook geleverd. Kijk of je de levering kunt uitstellen totdat je echt 18 jaar bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100