Wat gebeurt er met een @freelee.nl email adres wanneer je overstapte naar een andere provider?

Mijn moeder wil van provider (Internet, tv en bellen) wisselen maar is bang dat ze haar @freeler.nl email adres niet meer kan gebruiken als ze weg gaat bij KPN. Dit lijkt me onwaarschijnlijk, maar het zou wel kunnen dat het bij de service zit. Weet iemand hoe dit zit? Kan ze van provider wisselen en de email houden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.4K
LeonardN
4 jaar geleden
Dat kan, zo lees ik op het fora van KPN, de dienst die je zoekt heet "e-mail only". https://forum.kpn.com/e-mail-10/aanvragen-en-kosten-van-email-only-abonnement-435909
Wellicht dat dit zelf te regelen is via "Mijn KPN" anders moet je dit even bespreken met KPN voordat je opzegt.
crispy
4 jaar geleden
Ik heb in het verleden via ING een freeler email adres gekregen. Geheel onafhankelijk van KPN, en ik ben sindsdien meerdere keren van internet provider gewisseld. Het email account heb ik nog steeds en werkt, ook zonder dat ik daar iets voor heb moeten regelen.

Antwoorden (1)

Je moeder heeft wel gelijk: freeler is onderdeel (geworden in 2005) van KPN.
Dus als het KPN abonnement wordt opgezegd, vervalt ook het freeler emailadres. Tenzij je blijft betalen om (alleen) het emailadres te behouden. Het kan dus wel.
Het heeft mij er ook jaren van weerhouden om mijn Hetnet (ook KPN) abonnement op te zeggen. Mijn truc was om in de loop der jaren alles om te zetten naar mijn Gmail account.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Freeler
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt! Ik kan hier nergens op internet info over hebben, heb je enig idee wat het bedrag is of hoe/waar ik dit kan aanvragen? Ze heeft dit email adres al heel lang en het staat op alle visitekaartjes/briefpapier etc dus alles overzetten is geen optie.