Hoe kan het dat bijvoorbeeld Telfort met een abonnement goedkoper is dan KPN?

aangezien Telfort onderdeel is van KPN zou je een vergelijkbare prijs verwachten, toch is het zo dat telfort keer op keer goedkoper is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

er zijn verschillende soorten klanten. KPN probeert al deze klanten te bedienen door per doelgroep een product aan te bieden.
bij het oude KPN zitten nog veel mensen die nooit van provider willen wisselen. daarom kunnen ze hier makkelijk hun peperdure abonnementen slijten. er zijn echter ook mensen die wel goedkoop willen bellen en internetten. deze klanten willen weg bij het dure KPN en zoeken een goedkoper alternatief.
om te voorkomen dat men massaal naar online, tele2 en alice overstapt heeft KPN daarom ook een goedkopere dochter, Telfort in de aanbieding. een deel van de overstappers gaat nu van KPN naar Telfort. onder een andere naam hetzelfde product voor een iets lager tarief.
voordeel voor KPN is dat ze aan de ene kant, klanten met een KPN-abo hebben waar ze super marges op halen. en aan de andere kant ook zuiniger klanten bedienen met hun iets aangepaste marges bij Telfort.
KPN zou ook Telfort kunnen opheffen, en gewoon direct al de KPN-tarieven verlagen. Nadeel hiervan voor KPN is dat ze de groep die toch nooit overstapt, dan een voordeeltje geven dat ze liever in hun eigen zak stoppen.
KPN slaagt hier wonder wel in en de vaste trouwe klanten betalen zo met plezier de miljoenensalarissen van de KPN-top.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Telfort is een bedrijf op zich, een dochteronderneming van KPN zeg maar. Maar ze hanteren hun eigen aanbiedingen e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Telfort is een op zich zelf staand bedrijf.

Telfort wil een andere doelgroep bereiken. KPN staat voor kwaliteit en service. En dat kost geld.

Bij Telfort krijg je stukken minder service en kwaliteit. Op het netwerk worden middeltjes gebruikt zodat meer mensen er tegelijk op kunnen, maar hierdoor gaat de gesprekskwaliteit (bijna onmerkbaar) achteruit.

Ook wordt er op de klantenservice bespaard en is volgensmij het servicenummer duurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring met Telfort is dat ze weliswaar vriendelijk zijn bij de klantendienst, maar geen verstand van zaken hebben. Zo krijg je dus nooit antwoord op vragen, bij voorbeeld over hoe je je simkaart moet activeren.

Dus inderdaad: goedkoper, maar dan scoor je alleen als je toevallig goed zit met het bestelde produkt.