Hoeveel MB internet verbruikt een gemiddelde puber per maand op zijn telefoon?

Is 200 MB per maand genoeg, te weinig of misschien juist teveel? En wat is anders een goede hoeveelheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (7)

1 gb heb je wel nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf 500 mb en zit elke maand nog onder de 250. Je hebt zoiezo genoeg aan 500mb en dan kan je zoveel twitteren en facebooken als je wilt. Zolang je maar geen filmpjes op het internet kijkt. Dat vreet mb's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
200MB is erg weinig, dan moet je echt oppassen wat je aanklikt omdat je er zo overheen bent.
Als de puber in kwestie het internet op de mobiel echt veel gebruikt kan je beter aan 1GB+ denken.

Voor de vergelijking, een Youtube filmpje van een paar minuten kijken is zo'n 20MB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoezo oppassen? Als je eroverheen komt wordt de bandbreedte toch gewoon afgeknepen? T is toch niet zo dat je ineens meer moet betalen per mb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het afknijpen van de snelheid gebeurt niet zo snel, zeker niet bij de kleinere abonnementen, maar je betaalt wel snel een boel meer per MB als je over je data limiet zit. Jantje, in principe zou 200MB genoeg moeten zijn om een paar keer per dag een paar minuten te twitteren / facebook-en, maar het is onrealistisch om te denken dat het daar altijd bij blijft, je krijgt linkjes die je naar data slurpende sites kunnen brengen of je wil even iets opzoeken op google waarna je ineens op een flashwebsite komt waarbij voordat je dat kreng hebt weggeklikt al 15MB is opgezogen. Ik zou zeggen, gok ruim wat je denkt nodig te hebben, neem het dubbele en kijk na de eerste maand hoe het ging, het type abonnement kan je dan altijd nog wijzigen (wel zeker weten dat je het idd kan wijzigen..)
Je moet goed kijken met wat je doet, als je veel filmpjes kijkt, en online spelletjes doet erop, dan verbruik je een stuk meer dan als je alleen af en toe je twitter/facebook of andere online netwerken checkt. Bij t-mobile kan je onbeperkt internet afsluiten (heb ik), maar als je er spelletjes op wilt spelen en filmpjes kijken heb je zeker 1 gigabite nodig, anders is 500 mb wel voldoende. Hoop je genoeg geinformeert te hebben :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel erg afhankelijk van de gebruiker. Ook pubers verschillen in gebruik, eigen onderzoek (november 2011) heeft het volgende aangetoond:

550 WhatsApp berichten (alleen text, gemiddelde lengte) = 1MB
Webpagina met weinig plaatjes = 0,2MB
Webpagina met veel plaatjes (Facebook / Hyves) = 0,5MB
Videostreaming per minuut (Youtube, lage resolutie) = 8MB

Dus als het alleen voor Facebook, Twitter en WhatsApp zou zijn kan het genoeg zijn hoor. Echter raad ik je wel aan om thuis over te schakelen op Wi-Fi, dit scheelt de nodige MB's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf 1GB internet permaand, meer dan genoeg en je komt er nooit overheen ( alsje natuurlijk geen YT gaat kyken ofso) voor de rest gebruik ik harstike veel internet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik 200MB per dag...