Is het mogelijk om een mobiele telefoonabonnement af te sluiten als je bij BKR bent vermeld?

Als je schulden hebt of hebt gehad kun je dan een telefoonabonnement afsluiten?

Ik ben door Vodafone enorm genaaid met extra kosten voor dataverbruik waar ik geen waarschuwende SMS voor heb gehad (maar zij houden vol dat ik die wel heb gehad en ze weigeren daarom om mij restitutie te verlenen). Ik wil dus van provider veranderen volgend jaar, wanneer mijn abonnement afloopt. Maar kennelijk is dat niet mogelijk als je bij BKR bent vermeld (waar ik waarschijnlijk wel bekend sta ivm recente schulden).

Kun je met zo'n status een mobiel abonnement afsluiten of ben je dan aangewezen op prepay?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

BKR doet dit niet meer, de telecomproviders zijn overgestapt naar Preventel (zie www.preventel.nl) die een soortgelijke taak heeft. Een provider kan je inderdaad een abonnement weigeren als je een telecomschuld hebt. Preventel legt die informatie alleen vast. Potentiële abonnees worden zo beschermd tegen problematische telecomschulden maar de provider bepaalt wat hij met de registratie van Preventel doet. Toegevoegd na 51 seconden: Die een soortgelijke... mz dat een soortgelijke

Je kan het beste open kaart spelen met je nieuweprovider en aantonen dat je nav je inkomen een abbonnement kan voldoen. Je kan ook eerst bellen met een provider. Laat je niet pakken op achtergehouden informatie. Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100