Zijn telefoons met een abonnement tegenwoordig allemaal simlockvrij?

Hallo allemaal,

Ik heb laatst een galaxy s5 bij mijn verlenging gekozen, ik was Iphone gewend, en mis deze nu ook en kan niet met mij nieuwe telefoon overweg. Nu wil ik hem ruilen, maar vraag mij af.. zijn alle telefoons tegenwoordig simlockvrij? kan het zelf nergens vinden en zit bij vodafone.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Bij de meeste abonnementen is de telefoon simlockvrij, anders dan bij pre-paid ben je immers een contract aangegaan met de telecommaatschappij, waardoor deze er van verzekerd zijn dat ze hun geld krijgen. Je hebt de telefoon in het bezit, dus je het testen door een simkaart te lenen van iemand die belt met een andere provider. Heel simpel.
Soms, als de telefoon geleverd is via de provider, zit er geen simlock op maar is de telefoon wel branded, dat houdt in dat er andere software opzit en dat updates vaak later uitgerold worden (of niet)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Branded telefoons willen nog wel eens een simlock hebben, mijn vorige HTC Sensation had dit in ieder geval wel. Daarnaast hebben branded telefoons vaak een hoop meuk van de provider die je er niet zo maar af haalt. Alle reden dus om een branded telefoon te mijden.

Andere antwoorden (1)

Nee, niet alle telefoons zijn simlock vrij (simlock is er overigens wel af te halen). Bij Iphones geleverd door T-mobile (bij abonnement) zit sinds 2012 geen simlock meer en kan je dus je Vodafone simkaart gebruiken. Als je het toestel los koopt is deze in 99,9% van de gevallen simlock vrij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi, dankjewel!
Alleen gaat het me vooral om mijn telefoon die ik weg wil doen, de s5
En het is me zo onduidelijk of er nog simlock op de telefoons geplaatst wordt. Kan dit voor de android telefoons niet vinden