De term "beter internet" zou je op verschillende manieren op kunnen vatten, voor de één is beter internet snel internet, voor de ander is het weer een goed bereik. Ik zal het voor het gemak even gemiddeld nemen.

Vodafone, T-Mobile en KPN zijn (tot Tele2 de gekochte frequenties in gebruik gaat nemen) de enige drie die beschikken over een mobiel netwerk binnen Nederland. Andere providers als Simyo, Hi, Hollandsnieuwe maken allemaal gebruik van een van deze drie netwerken. Hollandsnieuwe maakt gebruik van het netwerk van Vodafone en is qua kwaliteit redelijk vergelijkbaar met deze provider.
T-Mobile is eigenlijk best goed te vergelijken met Vodafone, ze hebben allebei ongeveer een gelijk gedeelte van de markt in handen wat resulteert in goede dekking in alle (grote) steden en bewoonde gebieden, maar er voor zorgt dat het bereik in het buitengebied vaak te wensen overlaat(uitzoneringen daargelaten natuurlijk). Waar T-Mobile vooral moeite heeft met dekking in het uiterlijke Westen en uiterlijke Noorden van het land heeft Vodafone de meeste moeite met de Noordoostelijke en Zuidoostelijke gebieden.
Qua snelheid van het internet doet geen van de twee voor de ander onder, wanneer je goede dekking hebt leveren ze beide de beloofde snelheid en wanneer de dekking wat minder is, gaat de snelheid ook omlaag. Maar blijft snel genoeg om alles uit te kunnen voeren.
Het laatste puntje waar je waarschijnlijk op gaat beoordelen is de prijs. Hollandsnieuwe is een Sim-only aanbieder, en een Sim-only aanbieder is over het algemeen goedkoper dan de "gewone" abonnementen van de andere aanbieders. Mocht je op zoek zijn naar een abonnement waar je een telefoontje bij "krijgt" zul je hoogstwaarschijnlijk bij Vodafone of T-Mobile moeten gaan zoeken want voor zover ik weer biedt Hollandsnieuwe deze niet aan. Toch zou ik als ik jou was, en je kunt het betalen zelf de telefoon los kopen en dan een Sim-only abonnement afsluiten. 9 op de 10 keer ben je dan veel goedkoper uit. En mocht je toch liever geen abonnement afsluiten bij Hollandsnieuwe, Vodafone en T-Mobile leveren ook Sim-only abonnementen.

Je keuze is dus geheel afhankelijk van je eigen voorkeur, de prijs die je wilt betalen, je wens wat betreft een mobieltje en de plaats waar je woont natuurlijk. Als je ergens helemaal achteraf woont zou je misschien een abonnement van KPN kunnen bekijken, aangezien deze eigenlijk 100% dekking hebben door het gehele land.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kort: Ik merk met mijn iPhone dat KPN niet altijd 100% is. T-Mobile van mijn vriendin is ronduit slecht, terwijl een vriend zijn Vodafone eigenlijk altijd goed internet heeft.

Ook in het buitenland is Vodafone vaak een stuk goedkoper. Nog sterker: In China was er geen netwerk voor mij, terwijl de Vodafone-gebruiker van mijn reis gewoon kon bellen/sms'en.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beste manier om erachter te komen welke mobiele provider het beste bereik heeft, is het te vragen aan mensen in jouw regio. Namelijk, het kan per regio verschillen welke provider de beste dekking biedt. Als je eenmaal een paar goede referenties hebt, kun je prijzen gaan vergelijken op een vergelijkingssite, zoals verandervansimonly.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ervaring met Vodafone en Telfort: ik vond mijn internetverbinding met Vodafone heel goed; ik heb nu Telfort, maar ik heb vaker een slechtere internetverbinding; ik woon in de buurt van Leeuwarden; ik heb voor Telfort gekozen omdat je na 10 min. gratis kan bellen (maar dat vroeg je niet)

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat voor mij ook altijd belangrijk is dat ze hun administratie op orde hebben wat betreft de facturen en dergelijke: Vodafone en Telfort zijn daar redelijk goed in; KPN heeft zijn zaken niet goed op orde, vooral als je gaat verhuizen wil nogal eens mis gaan, is jammer want was zo'n 5 jaar geleden een solide onderneming