Simlock: werkt de simkaart van een Vodafone abonnement in een Vodafone Prepaid telefoon?

Ik heb reeds een Vodafone abonnement, maar wil wel eens een ander toestel.
Stel dat ik een Vodafone prepaid pakket koop en ik stop de abo-sim in dat prepaid toestel, werkt dat dan?
Of is er sprake van een verschil tussen abonnements simlock en prepaid simlock (uitgaande van zelfde provider)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Er is uiteraard al antwoord gegeven op de vraag alleen wil daar toch iets aan toevoegen.

Waarom zou je een prepaid pakket kopen voor een nieuw toestel, als je reeds een abonnement hebt? Je zegt 'ik wil wel eens een ander toestel'..het komt voor mij over dat je het toestel al een tijd hebt en je abonnement dus ook al een tijd loopt.

Dit betekend dat je misschien je abonnement actief kan verlengen voor 1 of 2 jaar. Hierbij kan je vaak in ruil van de verlenging van het abonnement mooie toestelen uitkiezen die je gratis bij de verlenging kado krijgt. Dit zijn vaak betere toestellen die op prepaid basis worden aangeboden.

Ik adviseer je dan ook om eerst te vragen wanneer je abonnement af loopt en je dus kan verlengen in i.c.m. een mooi toestel die dan gratis wordt geleverd. Dan kan je overwegen of het de moeite waard is om te wachten.. of misschien meteen al een nieuw toestel uitzoeken!

ps.
Nee, er wordt bij een SIM-lock geen verschil gemaakt tussen de diensten die je af neemt. Dus of een abonnement of een predaid abonnement. Er wordt alleen gekeken naar de provider, in dit geval Vodafone.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dat zou moeten werken, de simlock is een provider lock.
En met die antieke telefoon heb ik nog eens rondgelopen, ter waarde van een middenklasse auto ;)
14 jaar geleden
In principe moet dit wel lukken omdat je met dezelfde provider te maken hebt.
Wel grappig dat je mijn GSM afgebeeld hebt.
Weet je toevallig waar ik een nieuwe accu kan kopen? Hij gaat maar 10 minuten mee en weegt nogal zwaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, dit moet zonder problemen werken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor.
? Waarom niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij werkte het niet. Kocht een nieuwe Samsung Star met Vodafone prepaid. Zelf heb ik een Vodafone sim-only abonnement en de telefoon 'pakte' de simkaart dus niet en ik moest hem laten unlocken... Nu doet ie t prima!