Mag je bij een abonnement afsluiten de naam van bijvoorbeeld je vader gebruiken en je eigen rekening nummer gebruiken? Want ik ben nog geen 18.

Of is dat tegen de regels in?
En zo ja waar staat dat dan?
Zo nee waar zien jullie dat dan, want ik kan die informatie nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Het mag wel met je vader toestemming maar je mag het ook op eigen naam. Men gaat er van uit dat je stilzwijgend toestemming hebt van de ouder om deze rechtshandeling aan te gaan, mits je zelf e.e.a. goed kunt beoordelen en het om geen groot belang gaat.
NB Als je in een winkel iets koopt vraagt de winkelier toch niet of je de toestemming van je ouders hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijp je kritiek niet. Ben het met je eens dat het met grotere bedragen niet opgaat; in mijn antwoord is daarom vermeld "mits ................het om geen groot belang gaat."
Heb je dat niet gezien of heb je het anders uitgelegd dan bedoeld en geschreven?

Andere antwoorden (3)

Ik heb vroeger voor mijn achttiende al diverse abonnementen afgesloten, gewoon op mijn eigen naam, eigen rekeningnummer.

Bij sommigen moesten mijn ouders toestemming geven dat ik het abonnement aanging, maar verder dus gewoon op eigen naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw rekeningnummer staat op jouw naam. Als je boven de 18 moet zijn, en dat vragen ze niet voor niks, zien ze dat jouw naam niet klopt! Dus nog even wachten tot je oud genoeg bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of even toestemming vragen aan je ouders. Ik weet niet om wat voorn abonnement het gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw (achter)naam is (meestal) ook de achternaam van je vader.
En nee, niet zomaar de naam (en geboortedatum?) van je vader gebruiken, dat mag niet.
Het kan wel op je eigen naam.
Maar voor veel abonnementen bijv. een GSM-abonnement moet je 18 jaar zijn, of schriftelijke toestemming hebben van je ouders. Dat heeft te maken met de financiele verantwoordelijkheid. Als de kosten de pan uitrijzen zijn je ouders daar verantwoordelijk voor als je nog geen 18 bent.