Waarom doen er geen donkere mensen mee aan de Tour de France?

Ik keek gisteren met mijn vriend naar de Tour de
France en het viel ons op dat je alleen blanke coureurs
ziet. En wat Zuid Amerikanen. Zijn er geen donkere
wielrenners?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
paulus811
13 jaar geleden
Goeie vraag! Bij de Marathon is het net andersom, in de kopploeg althans. Altijd een Keniaan die de marathon van Rotterdam wint.

Het beste antwoord

Misschien, en met een beetje logisch nadenken zou iedereen tot deze conclusie kunnen komen, ligt het aan de kostprijs van het materiaal waarmee er gekoerst wordt. ( een beetje racefiets kost al gauw een gemiddeld jaarsalaris ).Weinig Afrikaanse jongeren krijgen daardoor de kans om met goed materiaal de klappen van de zweep te leren kennen. Rennen/ hardlopen is een goedkope sport, en daar zie je de Afrikanen ook duidelijk uitblinken met een gigantische overmacht.
Dus ligt er een economische reden ten grondslag aan het feit dat er weinig Afrikaanse wielrenners zijn.
Ik heb het dan over de echte Afrikanen en niet over de Afro-Amerikanen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het lijkt er op dat er in Afrika geen grote fiets cultuur bestaat. Zelfs in de ranking van Afrika zijn er nauwelijks 'donker afrikaanse' landen in de top.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkbaar is fietsen niet zo populair onder de zwarte medemens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn uiteindelijk ook donkere schaatser gekomen, dus ik denk dat er vanzelf op den duur ook donkere wielrenners zullen komen.
In het lopen/rennen hebben zei zich in ieder geval al vanaf het begin opvallend goed onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Donkere mensen houden over het algemeen minder van fietsen, ik weet niet waarom.
Het kan ook zijn dat ze hun kansen grijpen bij het rennen, waar ze erg in uitblinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste donkere mensen wonen in wat armere landen. Of in landen waar ze geen fiets hebben. Die kunnen dan niet goed fietsen. Daarom doen ze niet mee. De donkere zijn wel heel goed in hardlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste zwarte Britse wielrenners kampioen : http://twitter.com/Maurice_Burton