Iedereen gaat er bijna vanuit dat Contador de Tour gaat winnen en persoonlijk geloof ik dat ook wel. Tot nu doet hij lekker mee, maar zijn sterke punt ligt in de bergen en die moeten nog komen. Echt veel concurentie van zijn niveau heeft hij niet en dat is dan tevens de reden waarom ik denk dat hij gaat winnen. Daarnaast kan hij natuurlijk ook pech krijgen of vallen, waardoor hij moet opgeven. In dat geval zie ik Cadel Evans voor het eerst als 1 van de grootste kanshebbers. Hij krijgt het voor elkaar om redelijk onopvallend mee te peddelen in het peleton. Is geen topper in de bergen, maar meer het soort pitbull type. Als hij eenmaal in je wiel zit, laat hij niet zo snel los. Daarnaast heeft de trui van wereldkampioen ervoor gezorgd dat hij een heel ander soort renner is geworden. In positieve zin dan.
Meerdere serieuze kandidaten zijn er volgens mij niet. Armstrong is nog steeds sterk voor zijn leeftijd maar moet teveel toegeven in de bergen. Andy Schleck is net als zijn broer, veel te onoplettend en zal nog wel een paar stomme fouten maken. Menchov heeft het nooit waar kunnen maken (op die 1 keer in de Giro na) en dan heb je het wel zo'n beetje gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn er verschillende.

Alberto Contador
Andy Schleck
Lance Amstrong
Bradly Wiggens
Cadel Evens
Dennis Menchof.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor Nederland ( Raboploeg )
Robert Gesink

Toegevoegd na 27 minuten:
Omdat het allemaal hele goede renners zijn, die
heel goed zijn in de bergen, en als klassement renners
kunnen zij ook een goede tijdrit rijden.