Weet iemand of je in deze fietsbroek een onderbroek moet dragen? http://www.btwin.com/en/women-cycling-clothing/14430-cycling-shorts-5-women-s

Ik vertrek morgen op kamp met de fiets. Omdat het ver rijden is heb ik daar een fietsbroek voor nodig. Ik heb me dus één aangeschaft, maar nu weet ik niet of je er een onderbroek in moet dragen. De broek is niet met een zeemvel maar eerder met 'blokjes'. Kan iemand me helpen? Bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.btwin.com/en/women-cycling-clothing/14430-cycling-shorts-5-women-s-black.html#avis

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.7K
Ivana
10 jaar geleden
Als je meerdere dagen achter elkaar fietst heb je aan één fietsbroek niet genoeg. Je moet ze na gebruik namelijk wassen. Twee maal dragen is geen optie omdat je zou schrikken van de hoeveelheid transpiratie die je bij een goede stevige fietstocht produceert. Je draagt ze namelijk op je blote lijf. Ikzelf heb er drie, die ik wisselend gebruik.

Antwoorden (3)

Het is niet gebruikelijk om een onderbroek onder een fietsbroek te dragen, dat belemmerd de functie van de fietsbroek. Een fietsbroek is vrijwel naadloos, wat schuren tussen je zadel en lichaam zoveel mogelijk beperkt, bij het dragen van ondergoed krijg je dus wel naden. Verder is en de fietsbroek zeemleer of ander ventilerend en vocht opnemend materiaal geplaatst, ook dat wordt door ondergoed grotendeels te niet gedaan. Probeer je fietsbroek vanmiddag even uit zonder onderbroek, je zal merken dat dat prettig zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat jij beschrijft is geen echte fietsbroek.
Daarom zou ik je aanraden een fietsonderbroek, dus eentje MET zeem er onder te dragen, of alsnog een echte fietsbroek aan te schaffen.
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel Moolkeesje, er zit wel degelijk een nep-zemen lap in. Maar dat hoeft - gelukkig - niet meer van dat ouderwetse
zemenleer te zijn.
Voor je volgende kamp! een broek voor nog géén 20 € kan nooit een goede koersbroek zijn. Koop best een koersbroek met dikke zadelpolster voor ongeveer 50€.
Uiteraard nooit een slip onderaan dragen.
Een paar goede merken? Assos, Vermarc, Nallini e.a.