Wat kan de tour directie doen als onweer dreigt tijdens een etappe ?

Vanmiddag wordt de proloog van de tour verstoord door een enorme onweersbui. Kan de directie besluiten door te gaan met het evenement als het onweert , of kan zij besluiten stoppen ? Zijn maatregelen wegens onweer al eerder genomen ?

Hoe gevaarlijk is onweer op de fiets in een stad ( proloog ) voor de renners ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Op zich moet het dan wel heel gevaarlijk worden wil er iets gedaan worden. Een beetje slecht weer is geen aanleiding om maatregelen te nemen. Maar mocht het echt gevaarlijk worden kan het parcours worden verkort. Echter is dit een proloog dus zal dat niet snel gebeuren. Mocht er reëel gevaar dreigen dan zal de wedstrijd waarschijnlijk worden uitgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verkorten zal geen optie zijn vwb de af te leggen kilometers, dit om concurrentievervalsing te voorkomen. Optie zal zijn stilleggen, maar dan ook alleen maar als het echt niet anders kan icm commercie om de tour heen. Overigens is het de vraag of er daadwerkelijk slecht weer gaat komen. De meteo is het nog niet over het weerbeeld eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je +