Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om meerdere dagen en nachten zonder slaap achter elkaar door te fietsen?

Kan ik met goede voeding 5 dagen en nachten doorfietsen. ik ben goed getraind ik heb het met Dextro en Snoep geprobeerd ben ik zat op ongeveer 500 kilometer in minder dan 48 uur. Maar ik had vocht in mijn armen gigantische spierpijn en bijna uitgevallen tempo ging om laag de terugweg heeft uiteindelijk het meeste tijd gekost de laatste 100 kilometer heeft ging ik niet veel sneller dan 10 kilometer per uur.

Ritsuka
8 maanden geleden
Dat lijkt mij niet verstandig. Zelfs ultrarunners die 250 km afleggen slapen tussendoor
tinus1969
8 maanden geleden
Waarom zou je dit willen doen? Je loopt tegen twee dingen aan; ten eerste is langdurig niet slapen bijzonder ongezond;, ten tweede kun je dit niet doen op dextro/snoep. Je hebt volwaardige voeding met eiwitten nodig.
ronron1212
8 maanden geleden
@Ritsuka utrarunner is geen fiesen
De beginjaren van de Tour de France staan bekend om de extreem zware etappes, dus het is geen verrassing dat de langste etappe ooit plaatsvond in 1919. De rit ging van Les Sables-d’Olonne naar Bayonne over maar liefst 482 km! De winnaar Jean Alavoine finishte in een tijd van 18 uur en 54 minuten! Na 1945 werden de etappes ingekort. De langste gingen toen over een afstand van zo’n 350 km. De afgelopen 20 jaar zijn de etappes verder ingekort en tegenwoordig zijn ze zelden langer dan 250 km. Petje af voor de renners van 1910.
SingingCoyote13
8 maanden geleden
weet je wel niet hoe slecht je nog kan reageren na een nacht slaap te hebben gemist in het verkeer ? is dit niet heel erg gevaarlijk ? (valpartijen, letsel, ongelukken)
Ritsuka
8 maanden geleden
@ronron1212 ik bedoelde het even als voorbeeld dat ook topsporters rust pakken tussendoor. Bij lang niet slapen ga je o.a. hallucineren

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het is technisch mogelijk om meerdere dagen en nachten zonder slaap door te fietsen, maar het is extreem zwaar voor je lichaam. Zelfs een goed getrainde fietser kan na een tijdje tegen de grens van zijn kunnen aanlopen.

Na 48 uur fietsen ga je meestal mentale en fysieke uitputting ervaren, wat jouw ervaring bevestigt. Voeding zoals Dextro en snoep kan tijdelijk energie geven, maar dat lost niet het probleem van slaaptekort op. Je spieren zullen ook slecht herstellen zonder slaap, wat leidt tot die spierpijn die je voelde.

Bij echt lange ritten is voldoende rust essentieel. Veel mensen adviseren om een paar uur slaap te nemen om weer energie op te doen, anders krijg je echt een terugval in tempo en concentratie.

Wie heeft ervaring met lange fietstochten zonder slaap? Wat hielp jullie om het vol te houden of om beter te herstellen?
(Lees meer...)
8 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing