Is er een wereldrecord fietsen op een 'hometrainer'?

Er is wel een werelduurrecord op de fiets in een overdekte wielerbaan. Rond de 60 km/u dacht ik.
Nu denk ik dat er geen wr op de hometrainer is, dus gewoon fietsen zonder vooruit te komen.

Maar is er echt geen wr op de hometrainer en waardoor zou dat zijn?

Toegevoegd na 10 minuten:
De vraag primair over een uur record op een hometrainer.

7 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Een Amerikaan spinde zich het Guinnes Book of World Records in door 85 uur aan een stuk op een hometrainer te fietsen. Hij legde meer dan 1.600 kilometer af, maar kwam geen meter vooruit.