Wie zijn de gele motor rijders in de Tour de France 2015?

Zij rijden voor de kopgroep met vluchters uit en schrijven op een leibord de tijd van voorsprong van de vluchters. Wie is deze dame die het leibord met de tijd voor de vluchters vasthoud en wie rijd deze motor. Zij dragen gele motor pakken.

Toegevoegd na 23 uur:
Graag de namen van de personen, uit welk land zij komen en de functie naam.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.2K
Antoni
8 jaar geleden
Wil je de namen van deze personen of wil je weten hoe hun functies heten en tot welke organisatie zij behoren?

Het beste antwoord

Een peloton van 27 motorfietsen, bestuurd door ervaren motorrijders die er in sommige gevallen al meer dan vijftien jaar deel van uitmaken, rijdt mee in de Tour de France. Samen met hun passagiers vervullen deze motorrijders elk een specifieke functie in het peloton. Zo zijn er onder meer: 6 wedstrijdcommissarissen, 2 juryleden die specifiek de aankomst in de gaten houden, 2 fotografen, 1 wedstrijddokter, 3 die het verkeer helpen regelen, 3 journalisten, en 2 waterdragers. Maar de bekendste onder hen is de Ardoisier, oftewel bordjesman (of vrouw), die op een gele motor zowel aan het peloton als de vluchters op een krijtbordje de tijdsverschillen toont.

Van de leischrijfster is alleen de voornaam bekend: Claire.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt