Waarom scheuren wielertruitjes zo makkelijk bij een valpartij?

Ik begrijp dat deze licht mogelijk moet zijn, maar kan dit niet steviger gemaakt worden? Bij een valpartij hebben ze bijna altijd zware schaafwonden. Kunnen deze niet vermeden worden door stevigere truitjes te maken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wielertruitjes scheuren zeker niet makkelijk. Dat je vaak gescheurde wielertruitjes ziet in grote wielerwedstrijden, heeft te maken met de snelheid waarmee in deze wedstrijden wordt gereden. Sommige wielrenners gaan soms met wel 70 km/h onderuit, op dit moment is de techniek niet zo ver dat shirts en heel licht/koel kunnen zijn, en tegelijkertijd bestand zijn tegen het schaven over de grond met deze snelheid. Daar is gewoonweg geen wielertrui tegen bestand.

Ik heb nog jaren met wollen shirts gereden als recreant, maar die dingen waren zo warm! De momentele kunststoffen hebben dat niet, die koelen herlijk tijdens het fietsen, maar dat heft als keerzijde dat ze erg gauw stuk zijn. Of dat met opzet zo door de fabrikant gecreëerd is weet ik niet, maar het brengt wel extra centen binnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100