kan een fietsband klappen door de hitte in de achterbak van een auto?

ik heb een nieuwe fiets gekocht voor mijn dochtertje die 4 wordt. Deze heb ik in de auto laten liggen en 's avonds waren beide banden lek! Ik vermoed door de hitte maar weet het niet zeker en vraag me af of ik terug moet naar de fietswinkel of dat het mijn eigen fout is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (2)

Als je lucht verwarmd, zet het uit. Dus dat zou beteken dat de druk toeneemt. Dus het zou kunnen dat op een (zwakke) plek de druk ontsnapt via bijvoorbeeld een plek.

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie plek = lek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Correctie plek= lek
Ja, dit kan zeer goed dior dewarmte
Komen! In een auto is het net ern oven met dit weer. Door de hitte zet de lucht uit en kan de band door verhoogde spanning klappen.