Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de band van mijn racefiets opgepompt?

Hij is niet leeg maar er moet gewoon even wat lucht bij. Ik moet het ook zelf kunnen doen zonder hulp van de fietsenmaker. Op de afbeelding zie je ze. Ik had nog speciale ''kopjes'' gekocht zodat ik m'n gewone fietspomp erop kon zetten. Dat kan maar er komt geen lucht in. Ik kan mij nog vaag iets herinneren van eerst dat rare knopje indrukken of losdraaien. Ik krijg er alleen maar lucht uit dus help alstublieft!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Op het onderste laatje wat je geplaats heb heb je je gewone fentiel dat kleine knopje wat er opgedraait zit moet je iets losdraaien en dan de kopere kopje erop en dan de fiets pomp er op en pompen maar dan moet het lukken en als je klaar bent wel het kleine knopje weer dicht draaien.

Veel succes

Toegevoegd na 23 seconden:
Plaatje dus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet éérst het dopje van het ventiel losdraaien (onderste foto) vóórdat je het verloopstukje erop schroeft. Daarna pas kun je pompen.
Na het oppompen verloopstukje eraf schroeven en dan het ventiel weer dichtdraaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste racefietsen hebben banden met zo'n prestaventiel, ook wel een Frans ventiel genoemd. Verwijder het dopje.
Draai vervolgens het ventiel open en druk het ventiel een beetje in, zodat er even wat lucht ontsnapt.
Pomp de band op met de fietspomp en de juiste kop erop.
Verwijder de pompkop, draai het ventiel weer met de hand dicht en bevestig het dopje.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding