De ronde van Frankrijk gaat idd sommige etappes over stukken autosnelweg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, een paar jaar terug, in Zwitserland.
12 jaar geleden
Voor de ronde van Frankrijk worden allerlei wegen gebruikt en die kunnen overal heen en doorheen gaan.

Dus door dorpen, steden, gehuchten, over bergen en door dalen en ook autosnelwegen waar dat zo uitkomt. Daarvoor worden die wegen helemaal afgezet zodat de tourkaravaan nergens door gehinderd wordt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Kijk maar op deze site daar staat er iets over vermeld:

De wegen zijn zoals ze zijn, daar zullen ze het mee moeten doen, en die bergen kunnen ze ook niet even glad walsen, zodat ze makkelijker worden, of juist moeilijker, met bredere wegen erop.

Ik heb juist gehoord op de avond tour, dat de ergste valpartijen JUIST op de autosnelweg gedeelten hebben plaats gevonden, dus zijn die smalle wegen zo gek nog niet gekozen!

Alleen mag er natuurlijk dan geen olie op liggen, waardoor beslist een valpartij ontstaat, dat moet te voren gecontroleerd worden, maar niet in vliegende vaart met een auto, en opgeruimd worden.

Kortom er is nog veel te verbeteren aan de tour organisatie!!!!!!!