Waarom krijgt Hoogerland (en Flecha) niet de tijd van het peloton in de Tour de France? Kan hij er wat aan doen dat hij valt...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morgen gaan ze erover praten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betekent dat ook dat er kans is dat zij beiden de tijd van het peloton krijgen? Of alleen dat ze excuses krijgen o.i.d.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop en vind het wel zo sociaal als hij zelfde tijd als peleton krijgt,miscien wel van de kopgroep! Daar zaten ze teslotten bij

Antwoorden (2)

Kan hij inderdaad niks aan doen. Maar deze regel geldt allen voor de laatste drie kilometer, aangezien het dan zo ongeveer onmogelijk is om terug te komen in het peloton.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het in dit geval niet een compleet andere situatie? Iemand die hoort bij de Tourkaravaan rijdt 2 wielrenners zonder pardon van de weg, kunnen ze daarvoor geen compensatie krijgen? Dan zou het, in het meest trieste geval, kunnen betekenen dat iemand van de Tour die bijv. Contador 'haat', hem zonder pardon 'per ongeluk' van de weg mag rijden (oke, dan word de aanrijder uit de Tour gehaald, maar is Contador ook kansloos).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat is van alle tijden. In 1975 werd Eddy Merckx door een toeschouwer in zijn lever geslagen, waardoor hij de Tour moest verlaten. Dit kostte hem waarschijnlijk zijn zesde zege. Wielrenners zijn altijd al slachtoffer van de grillen van vrienden en vijanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is topsport...
Hoogerland heeft er niks aan als hij een andere tijd krijgt, want hij doet niet mee voor het algemeen klassement, alleen voor de bergtrui. Met Flecha is het weer een ander verhaal, maar hij is ook geen kanshebber voor de gele trui, en daarvoor ging hij ook niet naar Frankrijk.
Daarbij kunnen maar weinig renners er iets aan doen dat ze vallen. Voor Vinokourov of Van den Broeck is het erger, want zij werden meegesleurd in een val waar ze zelf ook geen schuld aan hadden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dus het doet er toe of je meedoet voor het Algemeen Klassement?????? Lijkt me sterk, als Contador en bijv. Hoogerland vallen wordt alleen Contadors tijd verbeterd, omdat 'ie meedoet voor het alg.klassement?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik niet, maar er is in het wielrennen altijd een risico op valpartijen en meestal dat de renner in kwestie er helemaal niets aan kan doen. Dat risico heeft iedereen, dus daar zal geen onderscheid gemaakt worden tussen klassementsrenners en anderen.
Het was alleen maar om aan te geven dat het voor deze twee niet zo veel nut heeft om ze en snellere tijd te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoogerland had dan wel 12e gestaan;)