Is het karakter als je een etappe van wielrennen uitfietst met een gebroken pols of maakt dat het alleen maar erger?

Dus wat Robert Gesink heeft gedaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het punt was dat op het moment dat Gesink viel niet meteen duidelijk was datr het om een polsbreuk ging. Het was ook mogelijk gewest dat het slechts een kneuzing was en dat hij met een nacht rust en goede medisch begleiding vandaag weer op de fiets kon stappen. Pas na een bezoek aan het ziekenhuis werd duidelijk dat de renner niet meer verder kon. Als het meteen duidelijk was dat het een breuk betrof, dan had hij denk ik gelijk afgestapt. Het was dus niet iets van stoer doen of karakter hebben of wat anders maar Gesink dacht dat er een mogelijkheid was dat hij verder kon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is uiteraard karakter als je doorfietst met een gebroken pols. Maar je maakt de breuk zeker ook erger. Maar sommige mensen gaan nu eenmaal voor iets, en hebben een droom. Die gooi je niet zomaar overboord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de wielersport is het meer regel dan uitzondering dat iemand de etappe met een breukje uitfietst. Het is uiteraard wel echt karakter. Of het de breuk erger maakt weet ik niet: wielrenners zijn kunstenaars met de fiets; wellicht kon hij zonder al te veel de pols te gebruiken de koers vrij normaal uitfietsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Polsbreuken zijn er inverschillende vormen. Informatie daarover vind je op de volgende website:
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=ziektebeelden&ziektebeelden=ziektebeeld_item&item_id=349&letter=
Op de volgende website staat dat er bij de breuk van Gesink geen dislocatie ( verplaatsing) was geconstateerd: http://www.nu.nl/sport/2038212/gesink-verlaat-tour-met-polsbreuk.html
De pols hoeft niet te worden gezet, maar er moet uiteraard wel rust worden genomen.
De kans dat je de breuk verergert door ermee door te fietsen is wel groot.
Of je hierbij van karakter moet spreken is aan ieders oordeel.
TM
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in ieder geval niet mijn idee van karakter. Ik vind het vooral het toonbeeld van ouderwets male chauvinistic macho bullshit.

Nou oke, misschien doet het chauvinisme niet zo terzake (het bekte gewoon lekker). Maar wie vindt dat het 'altijd maar stug door moeten gaan' het toonbeeld van karakter is, is wat mij betreft flink ouderwets.

Het lijkt gestoeld op het principe dat je vooral geen 'zwakheid' (let op de aanhalingstekens) mag tonen om karakter te hebben. Dat is nou juist wat ik niet versta onder het hebben van karakter.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nou moet ik nog wel even bij vermelden dat ik niet weet of hij vreselijke pijn heeft ondervonden en zichzelf dus eigenlijk een beetje 'gemarteld' heeft. Misschien heeft 'ie wel gewoon een hoge pijngrens.

En nou moet ik ook zeggen dat ik de Tour sowieso al een onmenselijke vorm van 'marteling' (met een korreltje zout) vind. Maar: to each his/her own.