Hoe controleren ze een peloton bij de finish?

Het lijkt me dat er geen mensen met een stopwatch naast de lijn staan om 30 man te checken...:p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Op alle fietsen zit een chip gemonteerd die exact de tijd aangeeft waarop een renner over de finish gaat.
Bij een massasprint wordt sowieso nog gekeken naar de finishfoto om de volgorde van binnenkomst te bevestigen.
In bijgaand artikel staat het perfect uitgelegd, maar het belangrijkste is, dat het elektronisch wordt vastgelegd.
Bij wisseling van fiets moet dat dan ook worden doorgegeven aan de jury, aangezien dan ook een andere
(op de nieuwe fiets gemonteerde) chip bij de betreffende wielrenner hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Regel is dat iedereen die in een groepje over de finish komt, dezelfde finishtijd krijgt toebedeeld.

Bij bijv massasprints, als de prijzen nog te verdienen zijn, wordt er gebruik gemaakt van fotofinish.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
In de uitslag van de etappe zie je dan vaak ZT staan. Dat staat voor 'zelfde tijd'. de nummer 123 krijgt dezelfde tijd als de eerste uit het peloton. Zodra er een gaatje van een seconde tussen zit, wordt dat doorberekend.