Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

van wanneer tot wanneer loopt het mountainbike seizoen? ik dacht in de zomer maar waarom loopt het niet in de winter?

in mijn ogen zit er niet veel verschil zit tussen veldrijden en mountainbiken (wedstrijden). dat wielrenners in de winter door willen gaan op de crosser snap ik maar waarom dan niet op de mtb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Mountainbiken kun je het hele jaar door.
In de herfst/winter heb je de modderige of besneeuwde paden die het een uitdaging maakt.
In de zomer heb je juist rul zand dat het zwaar maakt.

Zelf pak ik eigenlijk altijd de mountainbike op het moment dat het weer te slecht wordt voor mijn wielrenfiets. Dus zo rond half oktober gaat mijn racefiets op de fietsenhaak en haal ik de Mountainbike eraf en doorgaans rond eind maart begin april gaat de mountainbike weer op het rek en haal ik de racefiets weer tevoorschijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik best wel meevallen.
Kijk eens op de site van de NTFU:
http://www.ntfu.nl/Kalender/Kalender.aspx Klik nu rechts in beeld Mountainbiketocht aan en zoek in de kalender alles vanaf nu tot en met 31 dec 2011.
Dan zie je voor de rest van het jaar toch elke maand wel minimaal 4 mountainbike toertochten ingepland staan (muv juli, dan zijn er maar 3).
Mountainbike kan bijna het heel jaar door. Maar als het gaat sneeuwen of het wordt glad dan wordt het al wat gevaarlijker. En wedstrijden moeten dan worden afgelast.
Dus vanwege het weer wordt het een beetje gevaarlijk om s'winters wedstrijden te organiseren. 21 februari is zo beetje de opening van het mountainbike seizoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding