Is het mogelijk om op een dag het volgende te gaan doen: eerst 60 km fietsen (racefiets) dan 40 km wandelen dan weer 60 km fietsen.

Ik ga namelijk deelnemen aan een wandeltocht, hier ga ik op de racefiets naartoe, ik fiets wel zeer regelmatig maar geen grote afstanden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dit weekend zijn er in Almere zelfs mensen die
3,8 kilometer zwemmen, vervolgens 180 kilometer gaan fietsen en dan nog eens 42,195 kilometer gaan hardlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok ik ga het natuurlijk proberen, en het gaat lukken ook, maar ben niet zo getraind als die mensen

Het beste antwoord

Als je behoorlijk getraind ben dan is er geen bezwaar, dan
kan je het.
Als er geen training is geweest zou ik het niet kunnen,
omdat ik zelf veel lange afstanden wandel ( 80 k.m Kennedymars, dodentocht 100 k.m ) weet ik wat het
betekend om ongetraind lange afstanden te lopen en te
fietsen, dan is het niet leuk meer, en niet meer ontspannend. ( zie ze regelmatig uitvallen)
Maar er zijn uitzonderingen, er zijn personen die sterker
zijn dan ik, en die ook ongetraind dit aankunnen.
Als je met weinig training dit aankan, dan alle respect van
mij. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is volgende week zaterdag al, heeft het nu nog zin om te gaan oefenen met wandelen, of heeft het lichaam dan geen tijd meer om tot rust te komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgende week zaterdag is heel erg snel, je kan in die
korte tijd je niet meer voorbereiden ( trainen ) voor die
40 k.m wandelen, maar je kan nog wel b.v 2 tochtjes
wandelen van ongeveer 10 k.m.
Maar ik voorspel je wel behoorlijke spierpijn volgende
week zaterdag.

Andere antwoorden (9)

als je conditie goed is, waarom zou het niet kunnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet regelmatig fiets over dit soort afstanden dan kan het wel eens zwaar worden. 40 km wandelen is ook een redelijk afstand. Als je met beide niet regelmatig oefend en traind zou ik het niet doen. te zwaar.
13 jaar geleden
Je moet zeker goed getraind er voor zijn 120 km fietsen zou nog wel te doen zijn denk dat 40 km wandelen wel een probleem is zeker als je niet getraind bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hier niet al een paar maanden voor aan het trainen bent, lijkt het me een errug ambitieus programma....
Die eerste 60 km fietsen zal best gaan, maar 40 km wandelen is een héél eind : de vierdaagse op één dag...en daarna nog weer op je racefiets stappen voor 60 km?
Het lijkt me alleen haalbaar als je getraind hebt voor een soort halve marathon of zo.

Je bent natuurlijk met 29 jaar in de kracht van je leven, maar dit is wel een heel heftig programma....

Het is een enorme aanslag op je 'uithoudingsspieren', die de verzuring van zo'n langdurige inspanning goed aan moeten kunnen.
Ik zou, als ik hier niet zeker over was, eens even kontakt opnemen met een sportarts, die met dit soort belastingen op het menselijk lichaam goed op de hoogte is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gezond bent, een goede conditie hebt en geen problemen met je spieren, is het een uitdaging en moet het kunnen. Er is echter één ding wat je wel goed in de gaten moet houden en dat is je rust. Als je alles over de dag verdeelt met flinke pauzes tussen door, met energierijke hapjes en drankjes je spieren blijft voeden, ook tijdens het sporten, ( dus niet eten wanneer je honger krijgt) dan moet het goed komen. Luister naar je lichaam en ga niet door wanneer je niet lekker wordt of te moe. Beter is het dan om even bij te komen. Als je niet gewend bent te sporten of veel te bewegen, dan zou ik het niet doen. Atleten moeten niet voor niets lang werken om hun conditie op te bouwen en hun spieren te sterken. Een triathlon is een zeer zwaar onderdeel in de atletiek.
Ik zou het ook niet doen als er stevig doorgewandeld moet worden, maar als het gezellig rustig wandelen is, dan kan dit ook weer een vorm van ontspanning zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet natuurlijk wel dat dit geen triathlon is omdat het zwemmen ontbreekt, maar het is vergelijkbaar ermee.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is volgende week zaterdag al, heeft het nu nog zin om te gaan oefenen met wandelen, of heeft het lichaam dan geen tijd meer om tot rust te komen?
amc
13 jaar geleden
Het is natuurlijk altijd goed om te wandelen maar een week is te kort om een wandelafstand van 40 km.'erin' te hebben zitten. Een goede opbouw en voorbereiding neemt maanden in beslag. Je begint nl. met korte afstand en dit bouw je elke dag op door de afstand langer te maken. Het is ook niet raadzaam nu nog lange afstanden te lopen tot zaterdag. Je kunt best de eerste dagen nu al wat oefenen met wandelen, maar overdrijf het niet en spaar zeker voor de dag zelf je krachten en energie. Succes, vooral met de spierpijn, want die zal je hebben!
regelmatig komen er op de fietsclub waar ik op zit nieuwe leden met een goede instelling en een redelijke conditie. maar hebben toch moeite met de eerste tochten van 120 km. we rijden dan met een gemiddelde van 27 km per uur. als je dan er nog 40 km bij wil wandelen...... je moet dan wel een zeeer goede conditie hebben. reken maar uit: 4 1/2 uur fietsen en 8 uur wandelen = 12 en een half uur een redelijk zware inspanning..... veel succes met voorbereiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is volgende week zaterdag al, heeft het nu nog zin om te gaan oefenen met wandelen, of heeft het lichaam dan geen tijd meer om tot rust te komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jouw was zou ik me maar aanmelden bij een fietsclub je kunt dan kijken of je het leuk vind om verder te gaan met fietsen want na mij mening heb je behoorlijk talent! En indd we stoppen met de club na ongeveer 60 km om een bakkie te doen. Ik zou het volgende week proberen, maar let op! Het is as zaterdag, dus na woensdag alleen maar rusten en totaal niets meer doen! Probeer zoveel mogelijk te slapen. Succes ermee
Het kan prima - mits je je voorbereidt. Als je wel regelmatig fietst maar niet vaak 100 km of meer, en je wandelt vaak maar niet vaak 25 km of meer, dan zou ik niet spontaan aan een dag als deze beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, met een goede training kan dat; Als jij regelmatig lange afstanden fietst en loopt, lukt dat.

Zie bv de ironman race:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironman_%28triatlon%29
De Ironman is de naam van een serie wedstrijden van de klassieke lange-afstands triatlon.

De wedstrijden binnen het ironmancircuit gaan altijd over de volgende klassieke afstanden:

* Zwemmen over 3,86 km
* Wielrennen over 180,2 km
* Hardlopen over de marathonafstand (42,195 km)

Sinds 2006 worden er ook wedstrijden georganiseerd over de ironman 70.3 afstand. Deze wedstrijd gaat over 1,9 km zwemmen, 90 km fietsen en 21,1 km hardlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is, is het mogelijk.....

Antwoord: ja dat is mogelijk... bedenk maar eens dat een triatlon zelfs meer bevat dan wat jij wil:

3,8 km zwemmen
180 km fietsen
42,195 km hardlopen

Je hoeft niet te zwemmen en je onderbreekt het fietsen met hardlopen.

Er zijn vele mensen die de triatlon volmaken. Dus JA dit is zeker mogelijk!

Toegevoegd na 43 seconden:
excuses, hardlopen, moet natuurlijk in jouw geval lopen worden.