Wanneer neemt het effect van carbon hardloopschoenen af?

Voor wedstrijden loop ik op carbonschoenen. Die geven meer snelheid, maar er gaan verschillende geluiden op wat betreft de houdbaarheid van het effect van de schoenen. Ik hoor graag mensen met ervaringen. Hoe lang heb jij effect van het versnellende effect van de carbonplaat? Zelf heb ik na 200km nieuwe nieuwe schoenen gekocht en degradeer ik de oude naar gewone hardloopschoenen. Het zijn dure schoenen, dus liever loop ik er langer op voor wedstrijden, maar aangezien ik ook de extra snelheid wil hebben, heb ik toch gekozen voor nieuwe. Ik vraag mij af of dat echt nodig was...

Picture for question
Ritsuka
3 weken geleden
Ik haal nieuwe als ik voel dat ze niet lekker meer lopen. Dit verschilt per schoen.
Het beste kun je een schoenrotatie hebben van 2-3 paar, zo gaan ze langer mee.
arnix
3 weken geleden
Het is wel oneerlijk dat een deel van de atleten op dit soort schoenen kan lopen? Zouden ze eigenlijk moeten verbieden net als die zwempakken van vroeger :D
detijdisrijp
3 weken geleden
Het antwoord heb ik niet, maar dat is een mooi paar schoenen zeg
meneeraartNL
3 weken geleden
@arnix Iedereen mag er op lopen tegenwoordig, dus wat dat betreft is de competitie hetzelfde. Het brengt vooral het niveau goed omhoog en de tijden worden sneller. Op naar de sub 2:00 op de marathon!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 weken geleden
@arnix
Hoe is dit anders dan de introductie van de klapschaats, bij het langebaan schaatsen ?

Geef als eerste antwoord