Van wat voor materiaal kan een muts voor hardlopen het beste zijn?

Ik zag in de winkel mutsjes van een soort stof die me erg aan badmutsjes deden denken. Maar ook een iets dikkere: bijna-wol, zeg maar. Kan een gewone fleece muts ook, of is dat te warm?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (4)

Zo'n warme fleecestof kan prima, zeker in deze tijd en die komen gaat. Brrrr!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreselijk.
Zo'n warme muts op je kop: bah.
Ik heb zelf (voor racefietsen) zo'n badstof-achtig ding (85% polyamide, 15% lycra). In de kleur fluoriserend geel. Hoewel hij niet warm lijkt vind ik het erg prettig! Als je sport (hardlopen/fietsen) dan ben je toch warmer dan wanneer je gewoon loopt en heb je geen hele dikke warme muts nodig. En je beschermt jezelf wel tegen de snijdende wind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf zou ik er niet aan moeten denken om met een muts op te gaan hardlopen.

Tenzij het knoerhard vriest.
Maar dan ging ik niet.

Een muts is dus heel persoonlijk.
En dan hang het er ook nog van af hoe je hem draagt.

Dus wij kunnen nooit weten of voor jou een fleece muts te warm is.
En met welke temperaturen jij gaat hardlopen.

Koop gewoon wat je leuk vind en wat lekker zit.
Ik zie ook een running cap.
Heb je niks aan qua warme oren, maar staat wel stoer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wol., het liefst merino, dat prikt niet.