Waar zijn deze aln medailles van? (links op de foto)?

Volgens t envelopje uit 1955, ze zijn mogelijk van een wandeltocht. Waar staat ALN voor? Wat zou de verkoop-waarde kunnen zijn?

Picture for question
een jaar geleden
1.5K
ronron1212
een jaar geleden
Waarde is wat de gek er voor geeft weinig.
Amadea
een jaar geleden
Van die met het oranje lintje staat er een op ebay te koop voor een waarde van ongeveer € 9,90.
Boekie
een jaar geleden
Oke dank. Die heeft ook tekst. Maar die linker met rwb lint kan ik niet vinden op Google Lens

Het beste antwoord

De stichting tot bevordering van Acties ter Leniging van Noden organiseerde deze wandelmars op Hemelvaartsdag sinds 1954. De opbrengst ervan ging naar een goed doel. Er deden zowel militairen als burgers aan mee. Start en finish waren bij het Kurhaus in Scheveningen. Alleen niet in 1955 omdat dit gebouw toen stormschade had; toen was het bij het Circusgebouw. De opbrengst van de mars was in 1955 bestemd voor de Stichting '40-'45.
. . .
Het lukt niet om de bronnen apart toe te voegen, daarom maar op deze manier:
https://leiden.courant.nu/search?query=a.l.n.-mars&period=&sort=relevance&submit=zoeken
https://www.delpher.nl/nl/kranten/view?coll=ddd&query=aln-mars&cql%5B%5D=%28date+_gte_+%2201-01-1955%22%29&cql%5B%5D=%28date+_lte_+%2231-12-1955%22%29&redirect=true&identifier=MMKB19:000384039:mpeg21:a00046&resultsidentifier=MMKB19:000384039:mpeg21:a00046&rowid=1
Toegevoegd op 9 januari 2023 18:22: tekst
een jaar geleden