Hoe werkt snelwandelen precies?

Ik zag vanmorgen op WK Atletiek een onderdeel met snelwandelen. Nu ben ik erg benieuwd wat dat precies is, want rennen/hardlopen mag niet lijkt mij, maar hoe controleer je nou precies of iemand zich aan de regels houdt?

Antwoorden (1)

Snelwandelen is een manier om sneller te lopen door je voeten sneller te bewegen. Je voeten blijven in contact met de grond, maar je beweegt ze sneller dan bij normaal lopen. Je kunt je armen ook gebruiken om je snelheid te verhogen. Snelwandelen is een goede manier om je conditie te verbeteren.
Bronnen:
4 maanden geleden