Welke schoenen worden door militairen gebruikt om te hardlopen?

Hebben ze hier hardloopschoenen voor of doen ze dit ook op de kisten? Ik ben op zoek naar een paar allround schoenen om zowel lange afstanden te lopen en ook op te hardlopen. Ik vraag me af of bv de fostex sniper geschikt is om op te hardlopen.

9 maanden geleden
1.5K
Amadea
9 maanden geleden
Ze lopen de Vierdaagse op kistjes.
Inekez1
9 maanden geleden
Voor hardlooptraining: hardloopschoenen. Tijdens werk en oefeningen de gewone werkschoenen. Tegenwoordig kiezen militairen zelf de werkschoenen die hen het beste zitten. Dat natuurlijk afhankelijk van terrein, verwacht weer en te verwachten activiteit. Ook voor jou geldt: schoenen moeten goed passen, niet alleen in maat maar ook in model. Je kunt beter hardlopen op goed passende kisten dan op slecht passende hardloopschoenen. Als schoenen te groot, te klein, te breed, te smal, te plat of juist te gevormd zijn, gaan zowel je schoenen, je sokken, je voeten, je knieën en uiteindelijk de rest van je lijf eerder slijten dan met goed passende schoenen. Hoe soepeler de schoen(zool), hoe fijner dat hardloopt op gladde ondergrond. In los zand, modder, grof grindpad etc. zijn juist stevigere schoenen fijner. Bedenk dus waar je wil gaan lopen. En ga schoenen passen. Vergeet de sokken niet, zelfs de beste schoenen geven blaren en andere ellende met slechte sokken.
crispy
9 maanden geleden
Ik heb alleen informatie vanuit de tijd dat ik nog in dienst zat (1976/1977), en toen werd enerzijds gesport in sportkleding en sportschoenen, maar er werd ook (als een soort militaire sport) hardgelopen met overall aan en met kistjes.

Geef als eerste antwoord