Waar verbrand je meer calorieen mee: met 12 km fietsen.(24 per uur) of met 5 km hardlopen (8 km/u)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Kies gewoon hetgene wat jij het leukste vind om te doen, dan hoid je het langer vol. Of wissel het af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bewegingen richting snackbar leveren doorgaans bedroevende resultaten op als je doel is om gewicht te verliezen. Ik wil daarmee zeggen dat beperken van calorieëninname stukken efficiënter is maar weer niet dat lichaamsbeweging een slecht idee is. Hou gewoon de juiste proporties in de gaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik 10 km per uur loop is het al vrij pittig hoor..15 km per uur is te snel, tenzij je na een kwartiertje wilt stoppen?

Antwoorden (2)

Een half uur fietsen met 24 km/u is gemiddeld 300kcal voor iemand van 60 kilo.

Een half uur hardlopen met 8km/u is gemiddeld 240kcal voor iemand van 60 kilo.

Met 20km/u fietsen komt overeen met hardlopen met 8km/u.

Toegevoegd na 5 minuten:
Techniek, wegdek, soort fiets en dergelijke heeft natuurlijk allemaal invloed. Het heeft ook vaak weinig zin om het op deze manier heel precies te proberen uit te rekenen.

Als je het goed wilt doen (prof sporter) dan meten ze je CO2 uitstoot. Die staat namelijk gelijk aan het aantal verbrande calorieën.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je verbrand met hardlopen meer calorieen als je langzamer loopt sowieso. Verder hangt het ook af van je gewicht en je hartslagzones. Als je een smartwatch hebt zoals bijvoorbeeld Garmin dan kan je zien wat voor jou specifiek de beste zone is om in je verbrandingszone te zitten. Als je daarin gaat hardlopen ben je veel sneller effectief dan met fietsen.
3 weken geleden
Amadea
3 weken geleden
De eerste zin is heel onduidelijk. Beweer jij nou dat je met langzaam lopen meer calorieën verbrandt dan met hardlopen?
meneeraartNL
3 weken geleden
Ja, met langzamer hardlopen verbrand je meer dan dat je hard gaat sprinten inderdaad. Hoe langzaam hangt wel af van je conditie en hartslagzone, maar hoog in je hartslagzone lopen is lage vetverbranding.